- 657 Okunma
- 4 Yorum
- 8 Beğeni
Kadın ADAM
Merhaba dünya, Merhaba İNSAN kardeslerim.
Benim adım Hazal, Sema,Aslı, Berna,Emine, Ayşe, Fatma...
Benim adım İNSAN...KADINADDAM yani..
Sizlere zamanin kuyusundan sesleniyorum.Yuzyıllardir derinlerden gelen bir ses.Işıga doğru yükselen.Çok yerler dolaştım çok ihtimaller yaşadim.El ustunde tutuldum bir vakit zerafetimle,eksik etek diye horlandım,ateşlerde yandım sevmek adina,çarpıştım mağrurluğumca,savaştım kirpiklerimden tek damla dokmeden,sevildim gönül yarası oldum,itilip kakıldım içime kuyular çoğaldı,doğurdum anne oldum ve hirpalandim gözyaşımı kuruttum.sevmenin otesini aradim hep.Ama yerim hep o kuyu oldu.Kendime terk edildiğim bir kuyu.Tek çabam gün yüzüne cıkmak ve yüzümü güneşe çevirmek.Yorgun ama dirençliyim.
Bakın!bunlar benim ellerim;emekçi şefkatli cömert.Bunlar gozlerim; sevgi dolu,umutlu.
Ağzım;içinde milyonlarca kuş.Kanat çirpmaya hazir.Ayaklarım;dirençli,inançlı. Kör etmeyin beni,topal etmeyin.Barikatlar kurmayin önüme.Bırakın hayatin solgun renklerini hevesle boyamak ve yıkıntilarını yeniden inşa etmek için sizinle yanyana omuz omuza olup dunyanızı ışıtayim.Ben ince bir dalim,kırmayın. Birakin tomurcuklarim patlasin baharda. Kokular saçayım,renk katayım hayata.Yuzunuze hayat veren o tatlı pembeligim ben.Solarsam yemek kokmaz mutfaklar..Bebekler ınga demez,dikilmez sökükleri pantolonların,saçları taranmaz kızların.Yarali dizleri öpülmez oğlanlarin.Sehpalar örtüsüz,misafirler terliksiz kalır.Pencere onünde çiçekler ve koltuklar solar.Rengi değişir sokakların,sesi degişir.Tarlada,evde yada ofiste eksik kalir yüzunuzün yarisı ben solarsam.Zalimim olmayın benim.Sizlerden farkim yok İNSAN kardeslerim. Açlık beninde belimi büker.Hırsızlık benide eksiltir.Kırginlık benimde umudumu alıp gotürür bilmedigim uzak diyarlara.Bir çocugun gülüşüyle bende can bulurum en yılgın anlarda.
Benim adim Hazal, Sema,Aslı , Berna ,Emine,Fatma ,Ayse Mualla.Benim adım İNSAN. KADINADAM yani.Sizlere zamanin kuyusundan sesleniyorum.Bende varım hayatta.Merhaba İNSAN kardeslerim. Merhaba dunya...
Hazal Karadağ
NOT: Sema Enciye en derin sevgi ve ozlemlerimle.
YORUMLAR
Kadınlığın serencamını dökmüşsün kelimelere. Başımı sallayarak okudum not kısmına kadar. Sema'mın adını gördüğümde yine koca bir düğüm boğazımda. Onun da "ağzının içinde kuşlar uçardı." Duvarımda bir şiiri asılı. Gidip gelip ağlıyorum karşısında. Bazen kırgın kırgın bakıyorum. Ama onu selamlamadan, "Bugün de gün aydı Semam" demeden geçen bir günüm yok.
Senin de onu ne kadar çok sevdiğini biliyorum. Ona ithafen yazdığın bu yazıyı da, şair kalbini de canı gönülden sevdim.
Selametle kal.
Hazal Karadağ
Aynur Engindeniz
Sevgimiz karşılıklı. Seni gördüğüme çok sevindim.
Biliyor musunuz?
Benim de yaptıklarınıza dur diyecek ağzım!
Önünüzde dimdik duracak cesaretim!
Yirmi dokuz harfle gelmişinize, geçmişinize sövecek kelimelerim var.
Ne körüm, ne sağır, ne de dilsiz!
Ben namusum!
Ben anayım!
Ben eşim!
Ben memleketim!
Ben vatanım!
Ben anlayana kocaman bir dünya!
Anlamayana ise iki dakikalık zevkim!
Beni tanımayanlar utansın...
Ben kim miyim KADINIM
Kadınlığı ve kadınlığın değerini cesurca gözler önüne seren kalemi kutluyorum
ve tüm kadınlar adına teşekkürü bir borç biliyorum.
Teşekkürler Kadın Adam
Yüreğine sağlık gönlü güzel düşünceleri güzel kardeşim öyle güzel bir yazı yazdınki duygulandım .Allah'ım herdaim yanınızda olsun.Ama hiçbir şey düzelmeyecek cahilliğin yolunu menfaatin yolunu yoksulluğun yolunu kesemedikçe daha çok içimiz ağlayacak bizim.Sağlıklı ve esen kal olurmu güçlü kadınlara ihtiyacımız var