KİMYA
Şems Tebriz-i geri dönmüş hasret bitmişti...Ama yine gider korkusu Mevlana ’nın içini kemirmekteydi...Mevlana’nın yüreğindeki ya Şems yine giderse korkusunun imdadına ise Kimya’nın aşkı yetişmişti.Kimya’nın aşkını öğrenen Mevlana ikisinin evlenmesinin Şems’i burda tutmak için en güzel çare olduğunu düşünüyordu...
Mevlana Şems’e bu evlilikten bahsedince Şems kabul etti.Kısa süre içinde İhtiyar Kurt ile Körpe Kİmya nikahlandı.Ama bu evlilik hiç bir zaman gerçek bir evlilik olmadı.Şems Tebriz-i bir kere bile eşinin yanına varmamış, bu helallliği kendine de Kimya’ya da adeta haram kılmıştı..Kimya olanları anlamıyordu.İçi aşkla dolu genç kadın Şems’ in neden onunla evlenmeyi kabul ettiğini ve nikahtan sonra ise onun yanına neden gelmediğini anlayamıyordu...
Kimya güzelce giyinip, kokular sürüldü ve Şems’in odasına vardı...Mevlana ‘nın ruhunda aşkı tamamlayan adam Şems Tebriz-i.Kainatta sevgiyi, huzuru, aşkı , mutluluğu Mevlana’nın dilinde tam eden adam Şems Tebriz-i...Yüreğine Kimya ’yı sığdıramamıştı.Şems’in Kimya’yı odasından gerisin geri göndermesi ise körpe kalbini talan etti...
O günden sonra Kimya ölüm hastalığına tutuldu.Yemiyor, içmiyor acı içinde uyuyordu.Ama solmamıştı içindeki ümitler ki...Bir gece rüyasında bir sokakta yürürken buldu kendini ...Bir viraneye getirdi onu ayakları .Şems Tebriz-i içerideydi.Bu solgun, bu yıkık , bu virane duvarlara rengarenk resimler çiziyordu Nakkaş Şems.Elinde bir fırça, tıpkı Mevlana’nın gönlünü renk renk bir çiçek bahçesi yaptığı gibi şimdi de tüm cihanı boyuyordu...Yaklaştı
-Nakkaş bir sırrım var, söylesem saklar mısın?
-Ben kendi sırrımı bile kağıda açarım...
-Nakkaş bir yaram var , söylesem sarar mısın?
-Görmez misin be Kimya?Ben kendi yaramı da kağıda damlarım...
Sonra tükenmiş ümidini de alıp koştu Kimya , yağmur yağan boş Konya sokaklarında kayboldu...
Bir kaç gün sonra ise Kimya’nın körpe bedeni toprağa kavuştu.Kimya’nın bu haline dair sözler ise asırlar sonra Cahit Zarifoğlu’nun dizelerinde can buldu..
"Onca sevgiye rağmen kalbi filizlenmemişse , toprağı sen değilsindir..."
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.