Ucuz Etin Yahnisi Yenmez
Ucuz etin yahnisi yenmez derken, yahnisi bile yenmez demek belki daha doğru olur. İnsanlar bazen kötü mala verecek param yok der. Sözden kasıt ihtiyacınız olan her şeye yönelik olandır. Kullandığınız, korunduğunuz, yediğiniz içtiğiniz tüm şeylere özgü olandır.
……………………………………………
Para emek karşılığıdır. Zor kazanılır. İyi yerde de kullanılması gerekir. İster ete ister ota olsun, isterse giyim kuşama, eve meve olsun. Kullanacağınız her şeyin iyisini almak, kalitelisine harcama yapmak gerekir.
…………………………………………..
Aldığınız mal verdiğiniz paranın karşılığı olmalı. Aldığınıza değmeli. İçinize sinmeli. Eğer etse yahnisi olmalı. Daha ötesi mantısı, içli köftesi, ızgarası olmalı.
…………………………………………..
Para havadan geliyor gökten iniyorsa, emeksizse, terlemeden elde edilmişse, bir üretimin ve ürünün neticesi değilse nereye harcamışsınız önemli olmaz, üzerinde durulmaz. Ancak bir işin, mesainin, kol ve bilek gücünün, zihnsel ürünün sonucuysa her kuruşu değerlidir. Harcanması dikkat ister, titizlik ve itina ister.
…………………………………………
Para iyi olana gitsin , iyi mala harcansın stenir. Değeriyle alınsın, içinize sinerek yenilsin içilsin ya da kullanılsın istenir.
Kemal GÜL
18.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.