- 235 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlim Kendini Bilmektir (Yunus)
İlim Çin’de de olsa git öğren demiştir sevgili peygamberimiz. Bu sözüyle ilme ne kadar anlam yüklediğini göstermiştir. Halife Hz Ali, bana bir harf öğretenin kölesi olurum diyerek ilmin ve öğrenmenin ne büyük hazine olduğunu ifade etmiştir. Nitekim mukaddes kitabımız Kuran’ın ilk emri okudur. Oku ki; anlayasın, cehaletten kurtulasın, yolunu aydınlatasın, hayatı kavrayasın, kendini bilesin mesajı verilmektedir.
………………………………………….
İlim kendini bilmektir diyor Yunus. İlim tahsil ettiğinizde aydınlanırsınız. Ne ne değildir öğrenirsiniz. Yaşamı anlamlandırırsınız. Okudukça derinleşirsiniz. Olgunlaşırsınız. Tevazu sahibi, ve işinizin ehli olursunuz.
…………………………………………
İlim bilimi de ihtiva eden, onu kapsayıp kuşatan, hem dünyayı, hem kainatı içine alan, manevi ve müspet yönlü bilgilerin edinilmesidir. Hem maddi hem manevi olana yönelmedir. Biri olmazsa diğeri eksik ve yetersiz kalır. Her ikisi birbirini destekler ve kuşatır.
……………………………………….
Yunus ilim derken; kendinizi bilecekseniz, yeterince tanıyacaksanız, olacak olgunlaşacaksınız manasında sòylüyordu. Yanacak kor olacaksınız, yetkinleşeceksiniz, kendinizi bileceksiniz anlamında söylüyordu.
Kemal SEYFİ
21.12.2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.