- 516 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Türk solu ya da TurnuSol 4,5
Ufuktaki Öjbelik:
İslamcı ideoloji şansını üç tarz-ı siyasi seçenek bağlamındaki bir kırılmayla, tepe tepe kullanmıştır.. bitmiş hitamına,ermiştir.
Abartmadan söyleyebiliyorum ki, Reşid halifeler zamanı dahil; hatta daha da ötesinde, peygamber hazretlerinin Asr-ı saadetinde bile, ılımlı veya radikal, yani siyasallaşmış dincilik hiç bu kadar tek tabanca olmak hali yaşamamıştır.
İdeolojik İslamcının tüm tür ve türevleri sosyolojik dinamizmini tüketmiş, çürümüşlüğün en uç noktasında devr-i daim etmektedirler !
Bir diğer akim tarz-ı siyaset olan Osmanlıcılığın yenisiyle yazı-tura haldedirler.
Yazı tarafı yeni Panİslamizm, tura kısmı yeni panOsmanlıcıktır.
Ve çok sevip, cami yaptırmak için ayakkabı kutularına varıncaya kadar istifledikleri paracıklarının iki yüzü gibidirler.. böylelikle de benzetebiliyorum.
///
Ulusal sol, bu ülkede geleceği belirleyen, rasyonel sosyalizme dayalı reel bir ideologya olacaktır.
Kimse bundan böyle sömürgeler bağlamında sınıfsal, kamucu ulussal ideoloji birlikteliğini ayıramayacaktır.
Sol sosyalizm, her türlü etnik alt grupsallıktan arınıp; reel/rasyonel ve sınıf-ulussal bir diyalektikle yenilenebilecektir.
Bunlar makro tespitlerdir. Yanılma payı hep mümkündür.
Reel sosyalizme dayalı bir "ulus sınıfsal sorun" gerçeğinden bahsediyorum.
Çelişkiler, asal ve temel haliyle üçüncü boyut çelişkiden keskin; aşırı derinleşmiş zıt kavramına evrilecektir.
///
Altı yıl sonra yazıya yapma gereği duyduğumuz zeyl:
Türkiye’de (ve dünyada) reel sosyalizm yokluğunun nedenlerine dair bir kaç saptama...
1) Halklar kavramını, ulusal demokratik devrim yapabilecek ve yapamayacak aşamada olan ulus uruk yapılar ve etnimsi,cemaat ve mezhepimsi feodal geri yapılar diye öznel kurgu tarihsellik ve nesnel olgu tarihsellik perspektifte yeniden teorilendirmek.
2) Hegemonya, yükselen değerler, üçüncü yol veya Çin tipi halkçı, toplumcu(!) kapitalizm gibi bir zırvalar bütünü ile sonuca gidilemeyeceğini tekrar tekrar ve ciddiyetle düşünmek.
3) Sol sosyalist jargona sokulan kimi truva atı, kavramları üç aşamalı doğrulamadan sonra ciddiye ve teori/pratiye almak.
Bu üçlü dizge elemanlar anti kapitalist>anti emperyalist>anti kolonyalist dizgeli sorgulama oluyor.
Devamı istiklal-i tam devlet veya tam bağımsız ülkedir.
Bu üç artı bir sorgu/doğrulama dizgesi kavramları, tek tek ve bütünsel şekilde yapılacak sıralı çözümlemeyle, birbiriyle çelişmeden işleyen bir model üzerinden yapısallayacaktır.
Ahmet Kutlu Ayyüce
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.