- 595 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Ankara'da Dayın Yoktu Niye Doğdun Mamudo Gurban Niye ( Mahsuni Şerif)
Memlekette işler ağayla dayıyla görülünce isyan ettirmiş olmalı büyük ozan Mahsuni’yi. O da saza ve söze dökmüş içinde büyüttüklerini. Angara’da dayın yoktu niye doğdun Mamudo gurban niye demiş. Halk ozanı görür, izler, ve dinler. Mutlak bir yerinden yakalar. Saza ve söze döker. Hele hele ozan bir de Mahsuni ise. Kılavuzu Pir Sultansa, halkın sesi soluğuysa, mazlumun öncüsü kılavuzuysa, sözü adeta kurşun gibiyse. Dağları delip geçen türdense.
………………………………........
İşler birileri aracılığıyla görülüyor, iş aş ekmek meslek başkalarının vasıtasıyla ediniliyorsa, sizin esameniz okunmuyor, görmezden geliniyor, hatırlılar konum ediniyorsa isyan etmezsiniz de ne yaparsınız. Oturur kendi kaderinize ağlar mısınız, durup bekler misiniz, susar, yoksa bunu saza vurur dile döker misiniz?
………………………………….
Ozan ne güzel diyor hem de. Mesajını ne kadar da net veriyor. Mamudo’ya soruyor. Niçin diyor, Niçin! Ankara da dayın yoktu da niye dünyaya geldin, niçin hayat buldun diyor ve sözü şuraya getirmek istiyor.
…………………………………
Sahipsizsen, kimsesizsen, koruyanın kollayanın yoksa, aç mısın tok musun diye soranın yoksa niçin doğar dünyaya gelirsin ki Mamudo gurban. Sürünmek, yerlerde gezinmek için mi, başkalarına ırgat olup kölelik yapmak, bir ömrü böyle geçirmek için mi diyor.
………………………………….
Cidden öyle arkanızda birileri yoksa, yok yoksulsanız, baldırı çıplaksanız yapayalnızsınız dünyada; ne arayanınız olur ne soranınız. Perişan, derbeder bir hayat sürersiniz. Doğduğunuza bin pişman olursunuz.
Kemal SEYFİ
25.03.2021
YORUMLAR
Arkamızda birilerinin olmasını takdir eder ise Yüce Rabb'im imkanları da birlikte yaratır..Ankaradakiler de kim oluyormuş ki Allah'ın takdirini bozsun.Her şeyin zamanı var.Doğacak gün yakındır..Sıkmayın canınızı..Saygıyla..Mahsuni Şerifin ve Pir Sultan Abdal'ın mekanları cennet olsun.Saygıyla..