Her gün Aynı Şeyi Tekrar Tekrar Yapıp Farklı Sonuç Beklemek Deliliktir (Albert Einstein)
Nobel ödüllü, seçkin bir bilim adamı olarak bu ifadeleri kullanıyor Einstein. İzafiyet teorisinin yani görecelilik kuramının atası, fikir babası olarak. Bu nazariyesi ile insanlığa büyük hizmetleri dokunmuş birisi olarak. Tekrardan kaçınmamızı istiyor. Farklılaşın diyor, farklı düşünün, farklı iş ve icraat yapın, çünkü her gün aynı işlemleri yaparak farklı sonuçlar almanız mümkün değil diyor.
…………………………………………
Belki bilimsel anlamda söylüyor Einstein bu sözü ama gerçek yaşama da uygulanabilecek bir şey bu. Belirlenmiş bir noktada sabit ve çakılı kalınarak değişim ve dönüşüm olur mu, gelişim ve ilerleme mümkün mü? Düşünce boyutlu da olsa aynı geçerlilik söz konusudur. Fikirleriniz kanaatleriniz hep aynı ise, bulunduğunuz yerden milim kıpırdama, asla sapma yoksa hep aynı yaşamı sürmek zorundasınız demektir. Sizin için her gün güneş doğudan doğar batıdan batar o zaman. Hep aynı öğünü yer, aynı muhitte yaşarsınız.
……………………………………….
Oysa yaşam farklılaşma demektir. Yeni günün dünden farklı olması demektir. Her öğün ayrı bir tat alma, yeni bir lezzetin farkında olma, hep tatlı yemekten öte kimi zaman acı, ekşi ve tuzlu tüketmektir. Yaşam böyle anlaşılır. Hayatın girdaplarına böyle dalınır, kılcallarına böyle ulaşılır.
……………………………………..
Belki zorlu bir seçimdir bu. İçerisinde açmazlar barındırır, bilmediğiniz hiç istemediğiniz yerlere de sürüklenirsiniz ama sorun değil olsun. Tekdüze bir yaşamdan, her gün aynı tekrarları yapmaktan, sıkıcı bir hayatı yaşamaktan daha iyidir.
Kemal GÜL
24.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.