- 324 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
"Ölülere duyuramazsınız.." yani duymazlar demek midir...Hayır...
"Ölülere duyuramazsınız.." yani duymazlar demek midir...Hayır...
Bazılarımız" ölüyü"eksik tanıyor yani gözüyle tanıdığından ibaret sanıyor...onlar ne "ölüyü ve de eşyayı" tanıyamaz...Ölü ona konuşmaz çünkü o ölüye uygun muhatap değil ki...Onlar taşı taş sanar...dilsiz sanar ama taşında kelamı var çünkü taşı KELAM sahibi yarattı...Kelam sahibi ona da kelamından bir pay verdi...duyan duyar taşın zikrini...her eşya ehline hitap eder...Çamaşır makinasının da dilinden ancak üreten anlar...Taşı taş sanma taş hal diliyle zikirdedir..."de Kur’anın " gözle yetinene..."binlerce uyarısı var...çünkü
Bu gün konum "Tetkin" mezar telkini ...gülünç mü oluyoruz...Kime sorsak...ilahiyatçılara da kimyacılara da sormak fark etmiyor...çünkü "bunlar göz ehli" öz ehli...değiller...
Esmanın etkilerinin tümüne muhatap olanlar var...Ahiret halleriyle ilgili ayetler bile dünyada da delil buluyor onlarda...Hz İbrahim de "Ölüleri nasıl dirilttiğini anlamak istiyorum..."demişti...evet muhatabı olmayı hakkettiysen o ilim sana gelir bu varlıkta...bu olayı zikrederek Kur’an...bunu öğretti bize...Esmanın etkilerinin tümüne şahitlik nasip oluyor hak edenlere emek edenlere...evet...şu aynaya benziyor bazı insanların özü...gönlü...Güneş aynı güneştir ama kirli ayna az da olsa gizler o güneşi...esmanın etkilerini gizler o güneşi gizler bazılarının gönülleri...
Esmanın etkilerinin tümüne muhatap ancak büyük şahsiyetler olur...Güneşin ısıtma etkisinin derecesi demirde başka...toprakta başka...Tercihimiz büyük şahsiyetlerden yana olsun onların öğretilerinden yana...ilahi din ancak onlardan öğrenilir...yani öğrenilmeli...Adl sıfatının gereği bu...biraz mürekkep yalamakla esmanın etkilerinin tümünün muhatabı olamazsınız....ama olduk sananlar var ve ilahi dini bizden öğrenin diyor bir de onlar...
Evet...eksik ilimlerine rağmen her şeyi biliyorum diyenler var zamanımız da...Bunların ilimleri eksik...esmanın etkilerinin tümüne tanık değiller çünkü...bunlar "telkine"karşı çıkıyorlar ama zan onların ki ...Takdir sizin...Allah ölüye telkini duyurur...inancımız bu...ve delillerimiz de var.
İşte şu ayeti eksik anlıyorlar..."Ölülere duyuramazsınız.." diyorlar ki "ölü duymaz telkini ve gülünç oluyorsunuz..." onlara hayır deyin...esmanın etkilerinin tümüne şahitlik ve iman edenlerden olmak gayretinde olun...bu ayetten "Siz acizsiniz "anlamı çıkarın çünkü
"Ölülere duyuramazsınız ben de duyuramam anlamına gelmez ki nasıl sapkın bir yorum onların ki..."Ölüler de duyar Allah dilerse...ayetten çıkarılacak mana "duymazlar "demek mi...hayır hayır..."Allahın kapattığı kapıyı yine sadece Allah açar...desem bundan "siz acizsiniz"manası çıkar...Bu ayet de "siz acizsiniz ..."demiş insana...Allah...bu manadan başka mana cıkarma bu ayetten...İnsanın duyması da sınırlı...ama "Allahın duyması sınırsız..." Allahın duyurması da sınırsız...her esmasında Allah sınırsızdır..."Ol"der olur...ama beşer her konu da aciz... bir meyve ağacı yetiştirmeden de meyve elde edemez...o eksiktir her sahada ...yani o bir parçadır varlıktan ...emeksiz erişemez başarıya...
İşte ayet...:(Bunun gibi) Dirilerle ölüler de bir olamaz, (bunlar farklı ve aykırı şeylerdir, aynı değildir) ; şüphesiz Allah (hikmet ve hakikati) dilediği kimseye duyurup işittirir. Sen ise kabirlerde olanlara (canlı cenaze hükmündeki gafil ve kâfir insanlara) işittirebilecek değilsin. (Sadece tebliğ görevini yapmalı, sonuçlarına kafayı takmamalısın.)(Fatır/22)
Sen emekten sorumlusun...aciz olduğunu bilen var..."ayetten bu mana çıkıyor...ama "telkin vermeyin"mezarda manası çıkarılamaz bu ayetten.hatta sen telkin ver duyucuru benim...çünkü hz İbrahime de "hacca davet et" duyurucu benim...sen sana düşeni yap gücün kadar yap ve bana tevekkül et...denildi.evet.."Ben o telkini"duyurucu olacağım...denilmiştir bu ayetle.yani görevimiz emeklerimizi boşa çıkarmayacak birinın varlığını unutmamaktır...o emeklerimize lutfuyla muamele edendir...Bir asa ile hz Musayı galip getirendir..."göz ehli buna da itira ediyor.asadan kasıt üstün teknolojidir ...diyor...sanki Allahın "LATIF sıfatı yok...mucizesi yok sanki peygamberlerin...İsmailin ayakları zemzemi fışkırtmadı mı..
Göz ehline söylenecek çok şey var...göz ehli gördüklerinin bile tümünü okumadılar...onlar mürşid olamazlar bu varlıkta...öz ehli okur ve görür ve gösterir ancak kılavuzluk bu yolculukta sadece onların hakkı...mesela.Uyuyana da duyuramazsın ama uyuyan rüyadakini duyar..".Semi olan Allah var" ölü duyar duymaz tartışmasını bırak duyurmak isterse duyuracak var de..."Günahkarın eli kolu kulağı şahittir "der ayet...sen ölüyü gözünle tanıyamazsın...sen "Telkinini yap"sen ölüyü tanımaktan da acizsin...
Cehennemliklerin ayetlerinden bahseden ayetler var...Ölü ahirete diriden en az bir adım ilerde...o telkini duyar...işte ayet:"Rabbimiz, bizi (ateşin) içinden çıkar, eğer yine (inkara) dönersek, artık gerçekten zalim kimseler oluruz." (Müminun/ 107)
Ahiret halleri dünya hallerine ışık tutmuyor mu...kimin haline gülünmeli sorusuna cevab olmuyor mu o ayetler...Kim örümcek kafalı...onlara göre...kim kör ... Eksik ilimlerine rağmen her şeyi biliyorum diyenler var zamanımızda da ama Takdir sizin ...Allah hak eden kuluna bütün hikmetlerinin kapısını açar...Kabirdekilerin halini de bildirir onlara...Çünkü bu varlıkta bu kuraldır...Muhatabı varsa hikmet esirgenmez bu varlıkta...ve Mesela miraç da muhatabına nasip oldu...
Esmanın tefsiridir dünya halleri ve ahiret halleri...Kur’an esmayı tefsir için ahireti tanıttı...marifetullah için...ama esmanın bütün etkilerine şahitmişcesine "Mezar telkinini gülünçlük sananlar var...miracı imkansız sananlar var...muhatablığını hak edene miraç nasip olur...
Ve Ahirette olacaklar dünyada da olur...çünkü ikisinde de aynı esmanın etkisi var...Ahiretle ilgili ayetlerde bu manalara da kapılar var...ve miraç hadislerinde...bizim bilmediğimiz varlıklarda da esmanın etkisi var çünkü...
Ve de esmayı tefsirdir miraç ...yani kuru bir övünme değildir...eksik kalır esma bilgimiz miracı anlamazsak...anla miracı esmanın tefsirini anlamış olacaksın...çünkü her vuku bulan bir yapraktır o tefsirden...evet "Rasûlullah (asm) Miraç yolunda ilk semaya varınca kapısının kapalı olduğunu gördü. Nöbetçi melekler "Kim geliyor?" diye sordular. Cebrail (a.s.) kendi ismini söyledi. Melekler, "Seninle beraber olan kimdir?" diye tekrar sordular. Cebrail, "Muhammed" dedi. Kendisinin çağırılıp çağırılmadığını sordular. Cebrail "Evet" dedi. Bunun üzerine kapı açıldı; ve Hz. Muhammed (asm) muhteşem bir şekilde karşılandı...kavgan sanma sadece peygamberle ,esma ile de kavga etmiş oluyorsun zararın kendine ...kendini acizleştiriyorsun yeteneksizleştiriyorsun...kıymetsizleştiriyorsun yani sınıfta kalmana sebeb oluyorsun......miracı inkar esmayı anlamaktan kaçmaktır...şeytan da hz Ademi anlamktan kaçtı ve esma tefsirinde de sınıfta kaldı...peygamberimizi anlamaktan kaçma esma bilgini artırmak istiyorsan...
..."Burada Rasûlullah (asm), melekler, insanların ruhları ve o sırada orada hazır bulunan büyük şahsiyetlerle tanıştırıldı. Ayrıca burada mükemmel ve ihtiyar bir insan ile de tanıştırıldı. Bu zat, boyu, posu ve vücut yapısı itibarıyla eksiksiz bir insandı. Cebrail kendisinin Hz. Adem (a.s.) olduğunu söyledi; "Yani sizin atanız." Bu zatın sağında ve solunda pek çok kişi vardı. Hz. Adem (as), kendi sağına baktığı zaman seviniyor, soluna baktığı zaman da üzülüyor ve ağlıyordu. Rasûlullah (asm), "Mesele nedir?" diye sordu. Cebrail dedi ki "Bunlar insan ırkıdır. Hz. Adem sağındaki iyi ve dürüst insanları görerek seviniyor, ama solundaki kötü ve sapık evlatlarını görerek ağlıyor." (Buhârî)
Göz ehl-i yeterli görmez öz ehli görür...esma ile hallenen öz görür göz yetmez...bu yolculukta insana...göz sadece dünya yolu için kara yolu bitince deniz yolu başlayınca gemi gerek...dünya yolculuğunda aynen öyledir öz gerek varlığın özünü tanımak için görmek için...yani göz görür öz okur...göz "Ölüyü "görür ama öz okur...Göz mezarı görür ama içinde yaşananları öz okur...esma ile hallenmiş öz gerek...insana.yani Mürekkep ilmi yetmez...
Ve...Hz Adem evlatlarını görüyor denilmiş hadiste...esmanın etkisi bu...yani hikmetin etkisiyle ilgililere" mezardakilerin halleri" de bildirilir...neden bildirilmesin hikmetli...ise.Hikmetin etkilerindendir bu...ama zamanımızda "falan veli mezardakilerin haline vakıf olurdu ..."desek şirkle suçlanırız...Takdir sizin...esmanın etkilerinin tümünü biliyorlar sanki...mezarın içini de gözleri görüyor sanki...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.