- 277 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ŞEHİT SELAMİ AYNUR'UN ARDINDAN
Hayatta riyası olmayan tek şey ölümdür. Hiç kimse ardından “kahraman” yahut “şehit” desinler diye ölümü seçmez. O yüzden inandıkları uğruna hayatından geçen insan belki de yeryüzünde samimiyeti sorgulanamayacak tek insandır.
İşte Selami AYNUR, inandığı değerler uğruna ölümü göze almış ve nihayet çok arzuladığı şehadete kavuşmuş yiğit bir Ülkücüydü. 2009-2011 yılları arasında Giresun Ülkü Ocakları Başkanlığı görevini yürüten Selami AYNUR, Giresun Üniversitesi İşletme Fakültesi öğrencisiyken okulunu bırakarak Halep’e, Türkmen kardeşlerinin yardımına koşmayı vazife bildi.
O gittiği sırada açılım sürecinde gerçekleşen protestolara katıldığı ve yönlendirdiği gerekçesiyle hakkında açılan dava halen devam ediyordu. Ne hazindir ki şehadet haberinin geldiği 24 Mart 2014 günü beraat etti Selami. Cennete beraatini alarak gitti yiğit kardeşim.
Hatırlayanlarınız olacaktır. Türkiye’nin yurt dışındaki tek toprak parçası olan, Osmanlı Devleti’nin kurucusu Osman Gazi’nin dedesi olan Süleyman Şah’ın türbesi İŞİD terör örgütü tarafından hedef gösterilmiş ve türbenin üç gün içerisinde boşaltılmaması halinde yerle bir edileceği tehdidi savrulmuştu. Durumdan vazife çıkaran Selami, bölgede bulunan diğer Türk mücahitlerle birlikte Mehmetçiğimize destek için türbe yakınına hareket ederek konuşlandı.
Bölgede muhalifler ve rejim güçleri arasında yaşanan şiddetli çatışmalarda öldürülen rejim askerleri arasında Esad’ın bir yeğeni de bulunuyordu. Bunun üzerine Esad, çatışmada bulunan muhalif savaşçıların başına ödül koyduğunu açıkladı.
Selami, şehadetinden bir gün önce paylaştığı mesajında; “Allah alemlere hükmeder. Ondan başka ilah ve hükümdar yoktur. Biz hepimiz bütün insanlık ailesi Allah’a ait kullarız. Allah cihat edenlere dünyada zafer, ahirette ise cenneti vaat etmiştir. Cihat farz olduğu halde kimse dünya nimetlerini tercih ederek geride kalırsa ona da azabı vaat etmiştir. Hepimiz Allah’tan geldik ve Allah’a döneceğiz.” diyordu.
Esad’ın başına ödül koyduğu yiğit ülküdaşımız Selami, 24 Mart 2014 akşamı saat 18:03 sularında rejim yanlısı bir keskin nişancı tarafından şehit edildi. Selami’nin şehadet haberi aynı akşam ulaştı Giresun’a.
Aziz naaşı ise silah arkadaşları Türkmen Mücahitler tarafından sabah 06.30 sularında Türkiye sınırında Türk makamlarına teslim edildi. Yiğidimizin aziz naaşı gerekli işlemlerin ardından Trabzon üzerinden akşam geç saatlerde Giresun’a ulaştı.
Binlerce Ülküdaşı tarafından tekbirler ve dualarla karşılandı Selami. Ertesi gün Atatürk meydanında adına yakışır bir tören düzenlendi. Ülküdaşımızın aziz naaşı tören alanından omuzlara alınarak binlerce ülküdaşının refakatiyle Hacı Miktat Camii’ne getirildi.
Giresun müftüsü Muhittin ORAL’ın kıldırdığı cenaze namazının ardından şehidimizin aziz naaşı Keşap ilçesi, Gönüllü Köyü’nde bulunan aile kabristanında toprağa verildi.
Şehadetinden sonra silah arkadaşları Türkmen mücahitler, Selami’nin ailesini ziyaret ederek vefalarını gösterdiler. KURT-AR derneği ise Çobanbey’de açtığı bir kütüphaneye adını vererek SELAMİ AYNUR ismini ölümsüzleştirdi.
Ondan geriye o tebessüm eden nur yüzü ve Türkmen çocuklarına yönelik yaptığı işte şu paylaşım kaldı; “Az önce şeker dağıtıp oynadığım çocukların varil bombaları altında can verdiğini düşünerek yaşamaktansa, burada onlarla ölmeyi severek tercih ediyorum. O çocuklar korkmuyorlar, biz korkmuyoruz. Hepimiz aynı kaderin ortağıyız artık. Birlikte oynayıp, birlikte öleceğiz. Ya da zafer bizim olacak!”
Şehadetinin 7. seneyi devriyesinde yiğit kardeşimi rahmet ve minnetle yâd ediyorum. Aziz ruhu şad olsun.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.