- 388 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Derdin Devasızı İyinin Kötüye Muhtaç Olmasıdır (İbni Sina)
Her şeye çare var demek istiyor İbni Sina, her derde çare ve çözüm var ancak bir şeye yok diyor. İyinin kötüye muhtaç olmasına, işinin ondan bitmesine, onunla görülmesine. Bunu mesele yapıyor, kendisine dert ediniyor, kafa yoruyor
……………………………………………
Gerçekten öyle. İyinin işi kötünün aracılığıyla yürütülüyorsa, kendisini ona muhtaç hissediyorsa ne zor, ne acınası bir durumdur bu. Ne onurunuz kalır, ne kişiliğiniz. Ayak altı olur yerlerde sürünürsünüz. Kötüyle yollarınız kesişmiştir mutlak. Nasıl birisidir bilirsiniz. Zorbadır kötü, acımasızdır. Her tür fenalığı yapar. Malınıza mülkünüze de el kor, ırzınıza namusunuza da. Darp da eder, döver söver de. Her türlü muameleyi size reva görür.
................................................
Mecbur kalmış, zorunluluk hasıl olmuş kötüyle temas kurmuşsanız anlamışsınızdır denilmek isteneni. Tarife gerek yok, yaşayarak görmüşsünüzdür.
………………………………………….
İşiniz düşmeye görsün kötüye. Çok ezilirsiniz bu durumda. Günlerce düşünürsünüz. Rahatınızı kaçırırsınız. Muhasebe yaparsınız, ne zor bir işmiş bu dersiniz ama yine de yola koyulursunuz. Bin bir tereddütle kötünün kapısını tıklatırsınız. Maruzatınızı iletirsiniz. İstek ve dilekte bulunursunuz. Böylelikle ona aradığı fırsatı vermiş olursunuz.
………………………………………..
Fırsatçıdır kötü. Daha fazla eğilmenizi ister. Ödün vermenizi, kapıkulu olmanızı, geleceğinizi peşkeş çekmenizi, kendisine hep muhtaç olmanızı ister.
……………………………………….
Ne yazık ki düzen hep iyilerin kötülere muhtaç olduğu üzere kurulur ve öyle yürür. Çok az ara dönemlerde tersi olur ama kötüler tekrar işi ele alır. Eskisinden daha hırslı ve azılı olur. Bir yapıyorsa bin yapar hale gelir. İyiyi anasından doğduğuna pişman eder. Öldürmekten beter eder.
Kemal SEYFİ
23.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.