- 268 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ihlamur
Ihlamur
Üç haneli sayılara ulaşmak bir dergi için on ve üzeri yaş demektir. İstenilen bu uzun yaş süresince, derginin yazar ve okur birlikteliği bu anlamda çok önemlidir. Ihlamur işte bu kabuğu kırmış, bu nitelikleri sağlamış bir dergi hüviyetinde bugün. Eğer dergi de yazar ve şairlerinden oluşan birde kitaplık oluşturulmuşsa güzellik katmerli olur ki Ihlamur kitaplığıyla, yayınlarıyla bu güzelliği de sağlamış ve bu hüviyetiyle bugün sayılı dergiler içerisinde söz sahibi olmuş bir dergi. Üç haneli sayılara ulaşamayan dergilerin çokluğunu gördükçe üç haneli sayılara ulaşmak bir dergi için milat olarak görülebilir.
Dergi emektarlığını yürüten her ne kadar birkaç isim önde gözükse de dergi yazarlarıyla, okurlarıyla, mutfakta geniş bir aile oluşturduğunu göz ardı etmemek gerekir. Aboneleriyle, kütüphanelere dağılımıyla, illere, ilçelere, hatta köylere ulaşmasıyla bu simbiyotik birliktelik her sayıda büyüyerek devam etmektedir. Dergiler, yazar ve şairlerin biyografilerine de konuk olur. Okul gibi dergilerde şair ve yazar yetiştirir. Fikir verir, akım başlatır dergiler. Canlı bir organizma gibi ömrünü yaşar ve pek istenmesek de ölür dergiler ama yazılarıyla izleri kalır hep. Söz gider, yazı kalır çetelesini, kaydını tutar dergiler. Şiirlerle, nesirlerle, resimlerle, eskizlerle tezyin edilen dergiler sanatında sunum camekânlarıdır adeta. Düşüncelerin, akımların röper noktalarıdır başka bir taraftan.
Belki çok bilinmez ama dergiler ne çok şeyi yüklenir, ne çok ağırlık taşır. Bundandır belki de dergilerin ömrünün hep uzun olması istenir. Gül bahçemiz her ay tomurcukla dolar. Hür tefekkürün kalesi Ihlamur, her mevsim ıhlamur çiçeği kokuludur. Dosya konularıyla her ay ve her yıl adeta yeniden doğar. Yüreklerde inşa olur her sayı ve bu rayiha üzre yol alır coğrafyamızda. Hulus-i kalp ile söylerim ki kültüre ev sahipliğin uzun olur inşallah.
İlkay Coşkun
Ihlamur Dergisi
Sayı 100, Mart 2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.