Kötülüklerin İlki ve En Büyüğü Haksızlıkların Cezasız Kalmasıdır (Platon)
Ödül de insanoğlu için ceza da. Yaptıklarımızın karşılığıdır ödül ve ceza. İyinin ve iyiliğin karşılığı ödül, kötünün ve kötülüğün karşılığı ise cezadır. Ceza istenen bir durum değildir. Ne cezaya çarptıran ne de çarptırılan hoşnuttur durumdan.
........................................................
Becerebilsek de iyi olabilsek, iyi davranabilsek, iyiliği esas alabilsek. Sonrasında ödüllendirilsek ödüllendirebilsek. İyilikleri karşılıksız bırakmasak. Herkese payını verebilsek.
………………………………………….
Ancak kötülüğün karşılık bulmaması misliyle dönmesine neden olur. Artarak katlanarak nükseder. Sizi bizi toplumu rahatsız eder. Anarşi ve kargaşaya neden olur. Asayişi engeller. Çatışmalara neden olur.Toplum düzenini bozar.
………………………………………..
Haksızlıkların cezasız kalması haksızlığı yapanın cüretkar olmasına neden olur. Şımarır. Daha kontrolsüz davranır. Sağa sola sataşır. Şartları zorlar. Hem kendisine hem de başkalarına zarar verir.
………………………………………..
İşte bu nedenlerle haykırıyor filozof Platon. Toplumda huzuru ve sükunu sağlamak istiyorsanız, rahat yaşamak, rahat uyumak istiyorsanız, refahtan ve ferahlıktan yanaysanız, ilerlemek gelişmek kalkınmak istiyorsanız haksızlıkları cezasız bırakmayın diyor.
Kemal GÜL
21.12.2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.