ŞİDDETE EĞİLİM TESTİ
Sağlıklı toplum, sağlıklı aile, sağlıklı birey, sağlıklı çocuk!
Bir toplumda cinslerden biri sürekli olarak cinsiyet odaklı haksızlığa, tacize, şiddete, tecavüze ve cinayete kurban ediliyorsa yukarıdaki sıralamayı unutun.
İstanbul Sözleşmesini kısaca açıklamaya çalıştım. Benim merak ettiğim bu sözleşmenin kaldırılmasını düğünlerle bayramlarla karşılayan kişilerin nasıl bir ruh halinde olduklarıdır. Bu neden sorulara kendi adınıza yüksek sesle cevap veriniz. Belki neye karşı olduğunuzu anlamanıza faydası olur.
‘’İstanbul Sözleşmesi, fiziksel, cinsel, psikolojik şiddet, taciz, cinsel taciz, kadın sünneti, zorla evlendirme ve kürtaja zorlamanın da dahil olduğu kadınlara karşı şiddetin suç kapsamına alınmasını içeriyor.’’
SEN;
TACİZCİ MİSİN? SAPIK MISIN? PEDEFOLİK MİSİN? ŞİDDET YANLISI MISIN? KADIN DÜŞMANI MISIN?
‘’Sözleşme, onaylayan tarafların farkındalık kampanyalarına, eğitime, kurbanlarla yakın temas içindeki uzmanların eğitilmesine, suçluların tedavi edileceği programların geliştirilmesine, cinsiyet kalıplarının ortadan kaldırılmasında medyanın rolünü ele almaya yatırım yapmasını içeriyor.’’
SEN;
ÇEVRENDEKİ VEYA AİLENDEKİ KADINLARIN EĞİTİMLİ, BİLİNÇLİ, FARKINDALIKLARI OLAN BİREYLER OLMASINDAN NEDEN RAHATSIZ OLUYORSUN? SEN, KENDİNE GÜVENİ OLMAYAN ACİZ BİR VARLIK OLARAK BİR BAŞKASI ÜZERİNDE TAHAKKÜM KURARAK MI TATMİN OLUYORSUN?
‘’ Sözleşme, taraf ülkeleri ücretsiz acil durum telefon hattı, barınak, tıbbi, psikolojik ve yasal danışmanlık, barınma ve mali konularda yardım sağlamakla yükümlü kılıyor.’’
SEN,
MAĞRDURİYET HALİNDE OLAN, SAĞLIK VE YASAL DESTEĞE İHTİYACI OLAN BİR İNSANIN BU HAKKINI EDİNMESİNE NEDEN KARŞISIN? İNSANLARIN BÖYLE DURUMDA OLMALARI VE YARDIM ALAMAMIŞ OLDUKLARINI GÖRMEK SANA NASIL BİR KEYİF VERİYOR?
‘’Taraflar işbu Sözleşmenin hükümlerinin uygulanmasında ve etkilerinin değerlendirilmesinde cinsiyet bakış açısına yer vermeyi, kadın erkek eşitliği ve kadınların güçlendirilmesine yönelik politikalar geliştirmeyi ve bunları etkili bir şekilde uygulamayı taahhüt eder.’’
SEN,
SADECE İNSANIN DİŞİSİ OLDUĞU İÇİN KADININ İNSAN HAKLARINDAN GEREKTİĞİ GİBİ FAYDALANMASINI NEDEN İSTEMİYORSUN? HANGİ AHLAKSIZ VE SAPKIN DUYGUN İLE BİR İNSANIN DİĞERİ ÜZERİNDE MÜLK HAKKI OLDUĞUNU DÜŞÜNÜP KADIN ADINA KARAR VEREBİLECEĞİNİ DÜŞÜNÜYORSUN? KADINLARIN DAHA GÜÇLÜ OLMASI SENİN ACİZİYETLERİNİ Mİ ORTAYA ÇIKARACAK?
"Taraflar bu Sözleşme hükümlerinin, özellikle de mağdurların haklarını korumaya yönelik tedbirlerin, cinsiyet, toplumsal cinsiyet, ırk, renk, dil, din, siyasi veya başka tür görüş, ulusal veya sosyal köken, bir ulusal azınlıkla bağlantılı olma, mülk, doğum, cinsel yönelim, toplumsal cinsiyet kimliği, sağlık durumu, engellilik, medeni hal, göçmen veya mülteci statüsü veya başka bir statü gibi, herhangi bir temele dayalı olarak ayrımcılık yapılmaksızın uygulanmasını temin edeceklerdir"
SEN,
IRKÇI MISIN?
YOBAZ MISIN?
ZENCİ DÜŞMANI MISIN?
ŞOVENİST MİSİN?
MİZOJİNİST MİSİN?
OEDİPUS KOMPLEKSİN Mİ VAR?
EŞCİNSEL DÜŞMANI MISIN?
KENDİ CİNSİNLE İLGİLİ BİR SORUNUN MU VAR?
AŞAĞILIK KOMPLEKSİN Mİ VAR?
AİLE İÇİ ŞİDDETİ Mİ DESTEKLİYORSUN?
ŞİDDET YANLISI MISIN?
SAPIK MISIN?
PEDOFİLİK MİSİN?
NEKROFİLİK MİSİN?
CİNSEL SORUNLARIN MI VAR?
PENİS BEYİNLİ MİSİN?
Deniz...
YORUMLAR
Bu defter ailesinde yani içimizde kadına karşı ayrımcı düşünen o kadar çok erkek var ki, hadi geçtim onu, kadının kadına düşmanlığını, kendini yok saymasını dahi gördüm şahit oldum.
Ana sayfadaki formda bu sözleşmeye illet sözleşme diyen ve kendisine itiraz etmem üzerine apar topar silinen görüşlerimden rahatsız olan mesela oflu hocamız var, Bu mevzularda kendisi sizin yazınıza neden tek bir yanıtı yoktur merak ediyorum.
Bir de ona destek olan hanım öğretmen vardı ismini anmak dahi lüzumsuz
Cumhuriyet değerlerinden nasiplen
sonrada inkar gel
bu vicdansızlıktır
Hak gaspına tümden karşı durulmalıdır
HAK DEMEK ALLAHIN ADALETİ DEMEKTİR
BUNU ARTIK GÖRSÜN HERKES
Haksızlık karşısında susan dilsiz ŞEYTANDIR
Nice saygılarımla
Biz insan yetiştirmeyi becerebilen bir toplum değiliz.
Biz sorgulamak kavramını içselleştiremedik.
Biz düzenin bozulmasından tir tir korkan bir toplumuz.
Düşünürken,karar verirken korkak ve sorgulamaz olunca netice hep belli.
Hüsrannn.
Sonra da bunu kader diye yaftalayıp eğik boyun
Üzgünüm, mutlu domuzlar öyle çok ki,mutsuz Sokratlar hangi birine yetişsin
Selamlar Denizcim
Öyle demeyin insanların genetiğiyle oynayacaklar, cinsiyetleri ortadan kaldıracaklardı sözleşme devam etse:)). Herkes lgbti bireyi oluverecekti özendiriyordu bu sözleşme. Bir de kadının beyanının esas olması çok yuva yıktı :)) . Erkekler bir şikayetle evden atıldı evsiz kaldı :)) Kadının evden uzaklaştırılması lazımdı, erkeğin değil:)). Erkeği zor durumda bıraktı yuvaları daģıttı sapık lgbti leri çoğalttı :)) Allahın izniyle artık bu sorun ortadan kalktı. Çocuklarımıza lgbti kötü örnek olamayacak artık! Bu sapıklık yayılmayacak artık :))
Bunları sorun olarak bulmasa zihniyetleri sözleşmeyi kötü bulmazlardı aslında :))
Yazıda saydıklarının hepsi ve daha fazlası olmalılar ki öyleler.
Bir noktadan sonra nasıl bir boyuta geçtilerse -iblis boyutu olsa gerek- hatta büyük ihtimal oradaki dişi iblislere dahi bıyık buruyorlardır.
Kendini bilen az biraz soyunda sopunda karakter taşıyan biri zaten bu durumda şak-şak yapmazdı.
Ama doğru ya yatak odasına kimse girmesin ki rezillillerini görmesinler. Eee kadınlar da sokakta gezmesinler, dayak yesin şikayet etmesin, tecavüz mü aman o da nedir ki zaten...
Kim tutar bizi yahu uzaya gideriz. Vardır oralarda da şiddet uygulanacak başka dişi varlıklar falan!!!
Sevgilerimle.
Abim benim yazımda sana verdiğim cevapta söylediğim gibi toplumun sinir uçlarıyla oynamak ve kışkırtmak için yapılan bir hareketti bu...
İçlerine sinmeyen bu anlaşmayı tam da toplumu karıştırma zamanı kullanmaları beni hiç şaşırtmadı.
Yerli uçak dedi olmadı
Yerli oto dedi olmadı
Gaz dedi
Ay dedi
Vay dedi olmadı...
Baktı olacak gibi değil, seçim ortamını ortadan kaldırmak ve kaos yaratmak için her kesimi tahrik edecek bir program üzerinden hareket ediyor.
Bu oyuna düşülmemeli.
Sabredip gitmeleri beklenmeli.
Yazın yine Denizceydi :)
iyi geceler abim...
Erkekler de ölüyor diyenlere gelsin:
“Kadına yönelik toplumsal cinsiyete dayalı şiddet”, kadına kadın olmasından dolayı uygulanan ve kadınları aşırı biçimde etkileyen şiddet anlamına gelir.''
Erkeğe yönelik erkek olmasından dolayı uygulanan ve erkeği aşırı biçimde etkileyen şiddet olaylarını ve erkeğin erkek olmasından dolayı kadınlar tarafından katledildiği cinayet vakalarının sayılarını alabilir miyiz bayım?
Bu sözleşmenim iptal edilmesi için sürekli lakırdayan sözde gazetecilerden birinin ağır kokainman olması bile ayrı komedi aslında ayrı çarpıklık. Sözleşme herhangi bir şekilde siyasi yada örgütsel degildi degildir olamazda zaten. Üstelik bu Sözleşmeye rağmen bu ülkede yasal olarak rızası vardı mantığı o saatte Sokağa çıkmasa idi fantezisi ki kravat takıp iyi hal indirimi alan tecavüzcüsü doluyken ne denir bilmiyorum. Birilerine zarar verme ihtiyaci olmayanın bu sözleşmeden korumasına gerek yok. Aslında iktidarında bundan korkmasına gerek yoktu sadece ve sadece tarikat oyları için yapılan hamlelerden biri işte. Elinde sonunda ekonomisi bozulmuş adaleti baskı altında insanları mutsuz bu ülkede bir şeyler olur.
O bu değilde bu sözleşmenin iptal edilmesini isteyenlerden biri hamile kadınlar sokakta dolaşmasın diyordu.
Neyse senin bu hallerinide ayrı seviyorum atarlı dur durak bilmez korkusuz ama güçlü ve haklı.
Benim pikachum...
Den(iz)
''Kadın Cinayetlerini Durduracağız Platformu verilerine göre 2020 yılında Türkiye’de 300 kadın erkekler tarafından öldürüldü, 171 kadınsa şüpheli şekilde ölü bulundu.
Platformun paylaştığı rakamlara göre 2020 yılında öldürülen 300 kadının 97’si evli olduğu erkek, 54’ü birlikte olduğu erkek, 38’i tanıdık birisi, 21’i eskiden evli olduğu erkek, 18’i oğlu, 17’si babası, 16’sı akraba, 8’i eskiden birlikte olduğu erkek, 5’i kardeşi, 3’ü tanımadığı birisi tarafından öldürüldü. 23 kadının ölümüne sebep olan kişilerin yakınlık durumu tespit edilemedi.''
Aile kurumunu destekleyen ve bunu bahane eden iktidar elbette ki 97 evli kadının eşi tarafından öldürüldüğünü biliyordu. Belki de bu veriler bile yeterince sağlıklı değildir. Biliriz ki biz de kol kırılır yen içinde kalır. Bu zihniyetlerin 9 yaşındaki kız çocuklarını kadından sayılıp dördüncü eş olarak alınmasını desteklemek dışında ekonomik kaygıları da vardır elbette . Kadın cinayetleri ''kuşa bak kuşa'' kurbanı da oldu ya daha ne olsun.
Seni böyle cinsiyetsiz, İNSAN yönünle ve objektif aklında çok ayrı seviyorum. Teşekkürler piyadem.
Sevgilerimle...