- 644 Okunma
- 6 Yorum
- 3 Beğeni
ŞİİR VE ŞAİR..
ŞİİR VE ŞAİR
Bence;
Az yazmak değil öz yazmak önemlidir.
Şair, derdi olan insandır.
Şair, prensiplerine aykırı yaşam tarzıyla kavgalı olan insandır.
Şair, şiirini konuşturan insandır.
Şair, şiirini okuyana değil, şiirini yazdıran sebeplere meydan okuyan adamdır.
Şair, her sözcüğü kavgasına nefer eden kavramlar kumandanıdır.
Şair, az ya da çok yazdığı her mısraında taşı gediğine koyan kelam ustasıdır.
Şair, iş olsun diye yazan değil, yazdıkları işe yarayan çözüm adamıdır.
Şair, diğer şairleri rakip değil, ortak bilen gönül eridir.
Şair, aranan insan olmaktan değil, aradığını bulmaktan beslenen mutlu insandır.
Şair, başkalarının sevgisiyle değil, sevilebilecek her şeyi sevmekle büyüyen insandır.
Şair, fundalıkların gölgesinde eğleşen değil, sohbet halkalarını gölgelendiren bir çınardır.
Şair, pet şişeden sulanan değil, nehirler besleyen bir pınardır.
Şair, kısacası bir dava adamıdır.
Gerisi lâf-u güzaf, eğlencedir…
Murat Kahraman
16.05.2006/İstanbul
YORUMLAR
Şiirin mevcut gerçeklikle arası açıktır. Ekseri şiir yazıcısı, olduğunu değil olmak istediğini yazar. İçindeki boşluğu, ilgi ve onay görme ihtiyacını bu yolla gidermeye çalışır. Takdir görebilmek için hissedemediği kavramları da hissedebiliyormuş gibi görünmeyi tercih eder. Kendi mevcut gerçekliğine paralel sanal bir gerçekliği vardır şiir yazıcısının. Mevcut gerçekliğini yetersiz gördüğü için sanal gerçekliğine sığınır. En azından oradan beğenilme arzusu duyar. Olduğu kadarını kabullenemez. Olmak istediğine de ulaşamaz. Çırpınır durur. Gerçekliği kamufle etmeyi maharet sanır. Şiirde imgeye, kinaye, benzetme, mübalağa gibi söz sanatlarına sık başvurulması da bu yüzdendir.
Tebrik ederim saygı değer üstadim kaleminiz yüreğiniz susmasın dolu dolu bir yazı olmuş şu da bir gerçek ki büyük şairler ben şairim dememişlerdir şairlik zordur sonu olmayan öğrenme uygulama ister umarım bizde şair oluruz
Murat Kahraman Murâdî
Murat Kahraman Murâdî
Şair kavramını çok güzel anlatan harika yazınız için kutluyorum tebrikler üstâdım.
Selamlar ve saygılarımla.