Kadın neydi sahi!
Kadın neydi sahi!
Kadın; çocuk yapar, erkeğin gönlünü eder, evi evirip çevirir. Hâlâ, kadının söz hakkı olmadığı evlerin olduğu da bir gerçek. Kadın; elinin hamuruyla erkeğin işine karışmaz diyenler de azımsanmayacak kadar çok. Sanki, tüm akıl erkeklere bahşedilmiş, kendini bu kadar üstün görmek neyin nesi. Yoksa; Allah katında eşit değil miyiz?. Kadın, işe girerken bile çok düşünür. Patron asılmaları, iş arkadaşının tacizi. Toplumda bir objeden öte görmeyen erkeklerin çoğunlukta olduğunu da unutmamak gerekir. Açık giyindi diye tecavüz etme hakkını kendinde görenlere ne demeli...
Kızını dövmeyen, dizini döver. Çocuk yaşta, babası,dayısı,ağbisi tarafından tartaklanan kızlar yok mu?,sözlü,fiziki hakaretlere ve tacizlere maruz kalmalar. Erkeğin elinin kiri olan biz kadınlar değil miyiz?, tecavüzcüsüylen zorla evlendirilenler, ağbisi, dayısı,amcası, babası tarafından istismara uğrayanlar... Şiddet gördüğü için karakola sığınan kadınları kocandır barışın diye tekrar evine gönderilmesi. Aynı şekilde; baba evine sığındıklarında, kocandır hem döver hem sever diyerek şiddeti ödüllendiren ve teşvik edenler. Karnından sıpası,sırtından köteği eksik olmayanlar. Kadın okur mu deyip, okula gönderilmeyenler. Dedesi yaşında adamlara karı olsun diye çocuk yaşta satılanlar.Buna örf ve adet kılıfını uyduranlar.
Kadın; doğa demek...
YORUMLAR
UÇUK
7TEPE
altını çizmek istediğim şey
o dayak atan mahlukları da kadınların yetiştiriyor olması
o yüzden kadın kendini eğitmeli