- 526 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
GÜL ŞURUBU – GÜL ŞERBETİ
Asitli içeceklerin pek bilinmediği zamanlarda gül şurubu yapılırdı. O güzelim, hoş kokulu yediveren gülleri sabah taze iken toplanır, yaprakları ayrılarak yıkanıp bir şişeye veya kavanoza doldurulur, içine biraz limontuzu konulup üzerine su ilave edilerek 3 - 4 hafta güneşli bir yerde bekletilir, daha sonrada süzülerek serin bir yerde, varsa buzdolabında saklanırdı. İsteyenler gülü kaynatarak da gül şurubu elde ederlerdi. Yazın sıcak günlerinde misafir geldiğinde; bardaklara biraz gül şurubundan konur üzerine su ilave edilir, şeker atılarak ikram edilirdi. Şimdi de güller var. Lakin gül şurubu yapan çok azaldı. Benim bulunduğum çevrede bunu yapan birkaç kişi kaldı. İnsanların ilgisi fabrikasyon işi (birçoğu sağlığa zararlı) meşrubatlara yöneldi.
YORUMLAR
Sabri Hocam!
Siz Ispartalı olmalısınız. Şurubu yapılan gül en çok orada yetişir.
Yağı çıkan
Kremi yapılan
Şurup olarak içilen
Ve de yağı ihraç edilen o güller Isparta'dan başka yerde kokmuyor.
İyi
güzel
bir konu. Tebrik ederim. selam ve sevgilerimle.
Sabri Koca
Ben Sivas'ın Gürün ilçesindeyim. Isparta'da ki güllerden bizim oralarda da yetişiyor, ancak; o kadar büyük çapta değil.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Selam ve saygıyla...
Adı üzerinde Gül şurubu – gül şerbetinin yerini hiçbir meşrubat tutamaz zaten o meşrubatların üretim sürecini bilmeyenler bilse kesinlikle içmezlerdi çoğu da isim yapmış markalar olduğu halde.
Artık Gül şurubu bir nostaljik anı olarak kaldı pek çok değerimiz gibi.
Paylaşımınız için sonsuz teşekkürler.
Selamlar ve saygılarımla.
Sabri Koca
İlkokul birinci sınıf öğretmenimin değerli hanımı bu şurubu yapmaya
devam ediyor. Nasibimizde varsa bizlere de ikram ediliyor.
Yorumunuz için çok teşekkür ederim. Selam ve saygıyla...