- 1067 Okunma
- 9 Yorum
- 9 Beğeni
Çanakkale Gazisi Mehmet çavuş Dedemizin Biyografisi
Dedem;
Çanakkale Gazisi Mehmet Sönmez’in Kısaca Öz-geçmişi (1892 - 1960)
Rusya Federasyonu’na bağlı Adıgey, Karaçay-Çerkes ve Kabardey-Balkar cumhuriyetleri ile Krasnodar Krayı ve Stavropol Krayı’nda Kuzeybatı Kafkas dillerinin Adığe-Şapsığ grubundan Çerkesçe’yi konuşan yerliler ile Çerkes Sürgününde Çarlık Rusya’sı döneminde Kafkasya’dan Osmanlı İmparatorluğu topraklarına sürülen Çerkes’ler bugün Türkiye’nin çeşitli bölgelerinde yaşamaktalar 1892 Doğum’lu Mehmet Çavuş (Sönmez) atalarının bu sürgünde önce Bursa’ya sonra buradan Trakya’nın çeşitli bölgelerine yerleşirler 1.Balkan savaşlarının ardından, Gelibolu savaşlarının patlak vermesiyle Mehmet 23 yaşında evli (eşi hamile) cepheye gider. Muharebeler esnasında yüzünün sağ tarafına aldığı şarapnel parçaları ile ağır yaralanır. Yarası iyileştikten ve savaş sona erdikten sonra evine dönen Mehmet eşini ve çocuğunu doğum esnasında kaybettiğini öğrenir. İkinci evliliğini Selanik göçmeni Emine hanımla gerçekleştiren Mehmet’in Emine hanımdan dördü erkek, biri kız beş çocuğu dünya’ya gelir (Ali, Salih, Arif, Taliyet, Kemal) 1934’te soyadı kanunun yürürlüğe girmesiyle ’’SÖNMEZ’’ soyadını alır. Hayatının büyük bir kısmı Bursa ve Tekirdağ-Saray ilçesinde yaşayarak geçiren Mehmet SÖNMEZ 1960 yılında Gelibolu’da aldığı yaranın tekrardan nüksetmesiyle (sağ kulak içinden çıkarılamayan şarapnellerin oluşturduğu iltihap) 1960 yılı Ağustos ayında hayatını kaybeder. Kabri Kırklareli, Vize İlçesi, Akıncılar’da aile kabristanlığındadır.
Ruhun Şad olsun Büyük Dedemiz Gazi Mehmet Çavuş.
Ve beraberinde, vatanı uğruna canlarını siper eden Tüm şehit ve gazilerimize Allah’tan rahmetler diliyorum Hepinizin önlerinde saygıyla eğiliyorum.
Kardelen
YORUMLAR
Kardelen çiçeği
Her daim sonsuz saygı ve selamlarımla...
Amin, Allah Rahmet eylesin. Dün okuyamamıştım bu saatlerde nasip oldu.
Hemen hemen birebir hikayemiz aynı. Hangimizin hikayesi farklı değil ki? Her kesimden insanımızın tek vücud düşmana karşı verdiği mücadele neydi? Bizler rahat nefes alalım diye orada dünyalık nefeslerini bize bırakanlar kimdi? Hayal geliyor bize! Çocuklarıma anlatmaya çalışıyorum. ''Şimdi siz bir kaç saat aynı yerde otursanız sıkılırsınız. Bir değişiklik, gidecek bir yol, bir eğlence ararsınız. Hayal edin! Bir çukurdasınız, bırak sallanmayı başınızı az çıkartsanız kurşuna ram, havadan gelebilecek top mermisi tehdidiyle saniyelerin yıl olduğu bir ortamdasınız. O çukur ki; gaya kuyusu, orada yemek, orada uyumak, ihtiycınızı dahi orada gidermek zorundasınız. Kaldı ki şahit olacağınız kopan el, bacaktan bahsetmiyorum bile. O çukurdan çıkış bir taarruz emriyle geriye dönülemeyecek bir yolun başlangıcı olacak. işte böyle bir cehennem içinden cennete açılacak kapı şehadet, geride kalanlara vatan olacak.'' Gibi nacizane o ruhu vermeye çalışsamda yaşamadan anlatılamıyor, anlaşılamıyor...
Dedemize, dedelerimize, geride kalan yavuklulara, analara... Allahtan rahmet diliyorum. Yüreğinize sağlık.. Allah razı olsun...
Kardelen çiçeği
Şu an varsak, nefes alıyorsak hepsi onların sayesinde Allah hepsinden razı olsun,
nurlar içinde uyutsun. Sizi de okuyan gözlerinize, yorum katan yüreğinize ve kaleminize gönül dolusu teşekkürler ediyorum. Tüm şehitlerimize Allah'tan rahmetler diliyorum ve önlerinde saygıyla eğiliyorum.
Var olun. Sonsuz saygımla...
Kardelen çiçeği
Hayırlı geceler değerli şair.Sonsuz saygılar...
Yüce Allah Çanakkale Gazisi,Mehmet Sönmeze ve tüm Şehitlerimize,tüm Gazilerimize Rahmet eylesin ne mutlu onlara o yüksek mertebeye ulaştılar.ne mutlu sizlere böyle kahraman bir ecdada sahipsiniz,Üstadem Dua ve selamlarımla her daim.
Kardelen çiçeği
Ve önlerinde saygıyla eğiliyorum. Sonsuz saygımla...
Çanakkale Gazisi Mehmet Sönmez dedenize ve başta Çanakkale şehitleri olmak üzere, bu aziz vatan için toprağa düşmüş tüm şehitlerimize Cenâb-ı Hak'tan rahmet diliyorum, mekânları Firdevs cenneti olsun...
Böyle bir dedenizin olması gurur verici..
Bu anlamlı yazıyı paylaştığınız için sonsuz teşekkürler.
Tüm şehitlerimizin ruhu şad olsun, aziz hatıraları önünde saygıyla eğiliyor, şükranla anıyorum.
Sonsuz selâm ve saygılarımla.
Kardelen çiçeği
Şehit ve gazilerimize ettiğiniz dualarınız için amin diyorum ve ben de saygıyla önlerinde eğiliyorum.
Nazik ziyaretiniz için çok teşekkür ediyorum. Var olunuz.
Sonsuz saygımla...
Kardelen çiçeği
Ve dedeciğim nezdinde tüm şahit ve gazilerimiz için amin diyorum.
Hepsinin önlerinde saygıyla eğiliyorum...
Kardelen çiçeği
Nazik ziyaretiniz için çok teşekkür ediyorum.
Sonsuz saygılar...
Vatanı canından aziz bilip, Uğruna Can veren ya da Gazi olanların kanını taşımak, ne güze?
Ne büyük onur?
Askerlik yapmak bile Türk Milleti için Vatan borcudur, Adam olmaktır. Eskiden askerliğini yapmayana kız vermezlerdi bizim oralarda.
Bu anlamlı yazı için tebrik ederim Kardelen hocam. Mekanı cennet ruhu şad olsun dedenizin.
Saygılarımla.
Kardelen çiçeği
Mehmet çavuşun gösterdiği kahramanlığı bilmeyen yoktur evet
Ruhları şad olsun
böylesi bir büyüğünüz atanız olması gurur kaynağıdır hem sizin için hem de bizler adına paylaşım yaparak bilgilendirdiğiniz için teşekkürler
nice saygılarımı sunarım
elinize sağlık
Kardelen çiçeği
Ve dedemin nezdinde tüm şehit ve gazilerimize Allah'tan rahmetler diliyorum.
Hepsinin önlerinde saygıyla eğiliyorum...