- 482 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Aynı Nehirde İki Kez Yıkanılmaz Yani Aynı Hataya İkinci Kez Düşülmez(Heraklitos)
Efesli filozof Heraklitos aynı nehirde iki kez yıkanılmaz diyor. Değişimin ve akışın sürekliliğini vurgulamak için söylüyor. Hiçbir şey yerinde durmuyor, sabit çakılı değil, hareketsiz değil demek istiyor filozof. Her şey deviniyor, değişiyor, dönüşüyor diyor. Her varlık, canlı cansız tüm unsur, bileşenlerin, ayrışanların, parçalanıp yok olanların hepsi.
………………………………………………
Aynı nehre girenlerin üzerinden farklı sular geçer. Bir kez var olduğunuzda, dünyaya geldiğinizde, yaşamı tadıp anladığınızda hem kendiniz hem de çevreniz değişim dönüşüm yaşar. Hiçbir şey konumunu muhafaza etmez. Hep hareket halindedir. Bir halden bir başka hale geçer.
………………………………………………
Yaşamın, dünyanın ve kainatın evreleri, farklı merhaleleri vardır. Döngü halindedir sürekli hemen her şey. Hiçbir şey yok olmuyor evrende. Azalmıyor çoğalmıyor. Sadece boyut değiştiriyor. Bir halden bir başka hale dönüşüyor. Buharsa soğutulduğunda sıvı, bir ayar düşürülerek soğutulduğunda ise katı yani buz oluyor. Öz aynı ama üç ayrı evre yaşıyor varlık. Katı sıvı ve gaz. Şartlar geliştiğinde bir halden diğerine dönüşüyor, farklılaştığında ise eski halini alıyor. Tüm varlıklar için geçerli bir durum bu. Hacimce bir değişim olsa da kütlece bir farklılık olmuyor.
…………………………………………..
Sözden, aynı hataya iki kez düşülmemesi gerektiği anlamı da çıkarılabilir. Bir kez deneyimlemişseniz ikinci kez daha dikkatli olmalısınız. Yani sütten ağzı yananın yoğurdu üfleyerek yemesi gerekir gibi bir şey bu. Yanıldığınız ve zararını gördüğünüz bir işte tekrara düşmemelisiniz, benzer sorunları ikinci kez yaşamamalısınız manasındadır.
Kemal SEYFİ
19.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.