- 394 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İnananları dolandırmak
M. Sabri Haberveren
Yimpaş’çı Dursun Uyar ceza evinden çıktı. Sözde cezasını çekti. Dolandırdığı bütün insanların parasını afiyetle yemeye, altında Jipi, sırtında güzel elbiseleri ile gezmeye, gününü gün etmeye devam edecek.
Ceza evinden çıkan Dursun Uyar “Yimpaş’ın kâr ortaklığı modelinin, Türkiye’nin kalkınmasının yolu olduğunu, Kombassan ve benzeri şirketlerin çok dürüst çalıştığını Deniz Feneri Derneği’nin de karalanmaya çalışıldığını söyledi. Kimseyi mağdur etmediklerini savunan Uyar, “ Hiçbir yolsuzluğumuz yok" dedi
Görüyor musunuz, bizim bilmediğimiz ne kadar çok şey varmış? Hiç kimseyi mağdur etmemişler. Peki Yimpaş mağdurlarının kurdukları derneğin üyeleri ne oluyor? Sadece Sakarya`da 3 bin YİMPAŞ mağduru olduğu söyleniyor. Haram diye faizden kaçarken parasını Yimpaş`a kaptıranların yaklaşık 3 bini depremzede Sakarya`dan. Mağdurların 2004`te kurduğu derneğin başkanı Ahmet Çalık, `179 bin avrom gitti. Camilerde para topladılar. Müslümanlar diye güvendim` diyor. Ahmet Turan Yılmaz evini satıp parayı Yimpaş`a yatırmış: `Herkes öyle yaptı. Dini duygularımızı sömürüp bizi dolandırdılar.` Müezzin Hüseyin Bilmiş`in emeklilik ikramiyesi gitmiş: “Üç kez para verdiler, zekatını dağıttım. Şimdi zekatla yaşıyorum.” diyor.
Benim bildiğim Müslüman insan halk ile yaptığı işlerde adalete önem vermeli, doğru ve dürüst davranarak haram yemekten, kul hakkını üzerine almaktan kaçınmalıdır. Dursun Uyar sanki hiç haram yememiş. Sadece Sakarya’da 3000 civarındaki Yimpaş mağdurlarından habersizmiş gibi, konuşuyor. Ceza evinden çıkınca kendini aklanmış, yediği haramları helal kabul ederek, kendisine göre yeniden ticaret yollarının taşlarını temizlemeye, dolayısı ile kendisi ile birlikte birilerine rant sağlamaya çalışıyor. Sadece Yimpaş zadelerin kurmuş oldukları dernek yönetimini konuşturursanız, Dursun Uyar’ın ne kadar uydurukçu olduğunu onlar size anlatırlar. Hatta Yimpaş zadelerin dernek başkanı yanlış hatırlamıyorsam Dursun Uyar’ın mahkemesi sırasında Yimpaş Yönetim Kurulu Başkanının gereken cezayı göreceğini, sıranın vermiş oldukları paraların tahsiline geldiğini söylemişti. Dernek başkanının paraları tahsil etmenin bir rüya olduğunu anlamamış olması şaşılacak bir şey.
Dursun Uyar kısa bir süre hapiste yattı. Tabi cezasını çekmiş olmanın rahatlığı ile ! Yimpaş’ın Türkiye’nin kalkınmasının yolu olduğunu söyleyecek. Deniz Feneri Derneği ile ilgili olarak gazetelerin yazdıkları, Alman mahkemelerinin Türkiye’deki dernek ile ilişkisi olduğunu söyledikleri Deniz Feneri Derneğini methedecek. Kombassan ve benzeri şirketlerin kendisi gibi ! dürüst çalıştığını söyleyecek. Çünkü ağababalarına, hamilerine hizmet etme zorunluluğu var. Çünkü belirli bir sınıfı zengin etme gayretleri var.
Çünkü paralarını batırdıkları insanlar yetmedi. Yeniden para sahiplerinin helal kazançlarına gözlerini diktiler. Cezaevinden çıkar çıkmaz yeni enayiler aramaya başladığı için bu şekilde konuşuyor. Tabi yapılanların Müslümanlıkla alakası yok. Sadece saf insanlarımızın Müslüman görüntüsü ile kandırılması var.
Dinleri, imanları para olan bu tipler, yedikleri haramların, tüyü bitmedik yetimlerin hakkı, kul hakkı konularında hesaplarını nasıl verecekler? Onu merak ediyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.