- 496 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ASKERÎ NAMAZGÂH
ASKERÎ NAMAZGÂH (30 Temmuz 2011)
(Not: 30 Temmuz 2011’de yazmış olduğum bir yazıyı, her zaman aynı anlamı muhafaza ettiği düşüncesiyle paylaşıyorum. 18 Mart 2021)
Evet, bu NAMAZGÂH’ta kimler namaz kılarmış! Bu Açıkhava Camii kimler için yapılmış?: "Sefere çıkan ve dönen Askerlerin NAMAZ kılması için." Duymayan kalmamalı bu gerçekleri, Osmanlı Coğrafyasının tamında böyle nezih mekânları görebilirsiniz.. bu aynı zamanda o MUHTEŞEM MEDENİYET TARİHİMİZİN de konusuna girer.
Müslüman-Türk Milletinin ASKERÎ Tarihinde bu unsurların önemi tartışma götürmeyecek nitelikte mümtaz bir yer tutar. Asker evlatlarımız Birliklerinde ve Cephede, Cami-Namaz-İbadet özelinde Dinî motiflere ne kadar bezenirse sefer ve zafer aşkı o kadar artar, morâl dünyası zenginleşir muhakkak. Yakın tarihimizde maalesef bu hususta sebebi ne olursa olsun bir takım olumsuzlar yaşanmış olması tasvip edilemez kuşkusuz.
Ezan-Bayrak-Paşa(Komutan) askerin önünden yürümelidir ki, siz görün o zaman "sefere çıkan ve dönen askerlerin namaz kılması için" yapılan NAMAZGÂHların fonksiyonunu! Zira sefere güvenle çıkan askerin zaferden emin olması kadar tabiî bir şey olamaz. Çanakkale Zaferimiz bunun en canlı ve bariz örneğidir.
Bu ülkede MİLLÎ SAVUNMA’NIN ve ASKERLİĞİN en önemli Millî mesele olduğunda tüm halkımızın hemfikir olduğunu düşünüyorum. Camili, imamlı ve imanlı bir Ordu zaten doğal olarak halkıyla bütünleşmiş olur. Herkesin bildiği PEYGAMBER OCAĞI da budur aslında. Ocakların aile sıcaklığında tütmesi ve Kahraman Ordumuzun zaferden zafere koşmada mansûr ve muzaffer olmasının devamı niyazıyla, cümlenize saygılar ve selametler diliyorum.
Murat Kahraman
30 Temmuz 2011/İstanbul
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.