- 1706 Okunma
- 18 Yorum
- 16 Beğeni
Çanakkale' de kadın
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
‘Dünyada hiç bir kadın, Türk kadını kadar ülkem için savaştım diyemez.”
Mustafa Kemal ATATÜRK
Çanakkale’de dağlar sanki gebe ve her doğum yaptığında binlerce Türk doğuruyor’ der General Hamilton...
Bir metrekarelik alana bir gecede 6 bin merminin düştüğü yerdir Çanakkale ...Vatanı korumak için tüm Türk yurtlarından vatanseverler akın akın Çanakkale’ye yürüyordu. Zeynep Mido Çavuş Kosova’dan yola çıkan kafilenin içindeydi. Sekiz tabur asker yalnızca erkek değil kadın gönüllüleri de barındırıyordu. Dragaşlı’lar diyorlardı onlara ‘Keskin Nişancılar’... Gelinlik çağında vatan için canını gönüllü verdi Zeynep Mido Çavuş...
Cepheye katılabilmek için erkek kılığına bürünen Mücahide Hatice Hanım o günleri anlatırken: ‘ Anafartalar’ da savaşa katılırken kendi canımızı düşünecek durumda değildik. Ülkenin dört bir yanı işgale uğradığında İzmir Ahmetli Köyü’ nde yaşıyordum. Kadın olduğumu kimse bilmesin diye er kıyafeti giyip cepheye yol alan kafileye katıldım. Cephede savaşırken dokuz yerimden yaralandım ama çok şükür vatanımızı teslim etmedik’
Avusturyalı Er C. Davies annesine yazdığı mektupta:’ Keskin nişancı bir askeri yakalayabilmek için bugün çok uğraştık anne. Çok can kaybı verdik. Adeta cehennemde ilerlemek gibi bir şeydi. Buradaki keskin nişancıların çoğu kendilerini yeşile boyayıp ağaçların arasında saklanan kadınlar.Onu bulduğumuzda vücudunda 52 mermi vardı. Kadın çok gençti, onun için yine de üzüldüm’
‘Çanakkale Savaşı başladığında kendimi hasta bakıcı olarak kayıt ettirdim. Çanakkale’ye geldiğimiz vakit hiç vakit kaybetmeden yaralıları toplamaya başladık. Kaç delikanlının gözlerini bir daha açılmamak üzere kapattım ben bile tahmin edemem ’ der Safiye Hüseyin...
Türk kadınının Çanakkale’de başlayan mücadelesi Kurtuluş Savaşı boyunca vatanın her karış toprağında devam etmiştir. Başta Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzre: Tam bağımsız Türkiye için canını feda eden tüm şehitlerimizin anısına saygı ve minnetle. Mekanları cennet, ruhları şad olsun.
YORUMLAR
Tüm şehitlerimize Allah'tan rahmet diliyorum.
Kadın ya da erkek olmak asla fark etmez etmedi de etmeyecek de hele ki söz konusu milli mücadele ve vatan uğruna ise.
En ön safta hep alırız da aldık da.
Özel çok özel bir milletiz ve kolay da gelinmedi bu günlere.
Yüreğinize sağlık.
Sevgim sizinle
Nuray Çakmak
"Söz konusu Vatansa gerisi teferruattır."
Mustafa Kemal Atatürk
Yediden yetmişe; kadın, erkek fark etmeden savaştı bu millet elbette.
Mekanları cennet, ruhları şad olsun Amin.
Teşekkür ederim ziyaret ve güzel yorum için sevgilerimle.
Ben de çok kutluyorum bu yürek sesini. Tüm şehitlerimize Allah Rahmet Eylesin.
Sevgilerle.
Nuray Çakmak
Çok teşekkür ederim arkadaşım ziyaret ve yorumunuz için.
Amin...
Sevgilerimle.
Can Nuray'ım kaleminiz o acılı günleri ne güzel betimlemiş.
Bizler onların sayesinde en güzel köşelerimize çekilmişiz, onlarsa sığındıkları sıcacık evlerinden uzak vatanımız ve geleceğimiz için canlarını siper etmişler düşman askerlerine.
Ve ben şimdi şu yaşadığımız dünyadan inan utanıyorum. Yeniden diyorum böyle bişi yaşansa kaçımız vatanı uğruna feda ederdi canlarını. Bırakın onu geçtim, yolda yürürken bile gördüğümüz müşkül durumda olan insan ya da hayvan olsun hangisine el uzatıyoruz.
Ve uzatmak bir yana görmezden gelerek geçip gidiyoruz, hani bana dokunmayan yılan bin yıl yaşasın misali ama o kadınlarımız öyle yapmamışlar canları pahasına yılanın başını ezmişler ki gelecekte bizlerin canını yakmasın diye.
Ve onlar geleceğimiz için savaşmışlar, bizler ise her şeyi günlük yaşıyoruz ve
günlük tüketiyoruz günlük tükettiğimiz hayatın gelecekte kime ne faydası olabilir ki...
Daha yazsam neler yazılmaz da, siz zaten yaşananları ve Türk kadınlarımızın gücünü lâyıkatıyla Yamışsınız can. Emeğinize, duyarlılığınıza sağlık.
Tüm Çanakkale şehitlerimize Allah'tan rahmetler diliyorum ve önlerinde saygıyla eğiliyorum. Sevgi ve selamlarımla...
Nuray Çakmak
Var olan bilgileri paylaştım. Daha niceleri var bilmediğimiz.
Şu an burada berabersek ve nefes alıyorsak canları ile beden ödeyenlere,
bizi vatansız bırakmayanlara borçluyuz.
Teşekkür ederim ziyaret ve güzel yorumunuz için arkadaşım.
Her daim sevgilerimle can.
Nice kadın kahramanlar şanlı tarihimizin sayfalarına isimlerini kazımışlardır.
Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve kahraman şehitlerimizi minnet ve şükranla anıyoruz.
Destan yazan kadın kahramanlarımızı anan dokunaklı yazınıza teşekkürler, tebrikler.
Hepsinin mekanları cennet olsun. Nurlarda yatsınlar.
Saygılarımla.
Nuray Çakmak
Teşekkür ederim ziyaretinize ve yorumunuza Ayşe Hanım sevgilerimle.
Akıcı bir anlatım ile kadınların değerini ve kahramanlıklarını dile getiren usta kalemi kutlarım.
Ülkenin ne doğusu, ne batısı, güneyi ya da kuzeyi fark etmez. Ülkenin zor günlerinde kadınlarımız, en çetin durumda dahi gözünü kırpmadan, kundaktaki çocuğunu düşünmeden düşmana göğüs germesini bilmiştir. Sizin yazdığınız değerli kahraman kadınlar Çanakkale'de, Nene Hatunlar, ıslanmasın diye çocuğunun yorganını mermilere örten Elif gelinler... örnekler o kadar çok ki, insanlık onların huzurunda ancak saygı duyar.
Duygulu bir tazı okudum ve kadınlara bir kez daha saygı duydum.
Saygılarımla Efendim.
Nuray Çakmak
”Bebem anasız büyür de vatansız büyümez!”
Nene Hatun
Çok teşekkür ederim ziyaret ve güzel yorumunuz için.
Selam ve saygılarımla Mehmet Beyç
Çakmak çakmak parıldar o kadınların gözleri
Ve ay ışığında nurlanır yüzleri
Nişanlıdır da çokları
Attığını sektirmez elbet
Bir kez nişan almaya görsün
Vurur iki kaşının arasından
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket hocam
Atmış ve yine on ikiden vurmuşsunuz hedefi
Tebrik ederim
Saygı ve selamlarımla.
Nuray Çakmak
Çok teşekkür ederim hem ziyaretinize , hem de enfes yorumunuza.
Daha nicelerini paylaşmak dileğimle, aleyküm selam ve saygılarımla Levent Bey.
Gün geçtikçe Çanakkale zaferimizin bilinmeyen yönleri duyarlı kalemlerle gün yüzüne çıkarılarak okuyucusuna özenle sunuluyor, çok teşekkür ederim aydınlatığınız için, kalın sağlıcakla...
Nuray Çakmak
Çok daha fazlası var elbette. Bilmediklerimizin de gün yüzüne çıkması ve okur ile buluşması dileğimle çok teşekkür ederim. Saygılarımla.
Kadınsız aş yavan aştır
tuzu biberi olmaz
hayata anlam katan
renk katan kadındır
Gerek Çanakkale ve gerekse Kurtuluş Mücadelesinde ve de Genç Türkiye Cumhuriyetinin Kurtuluşu ve temel harcıdır KADIN!
Ülkemizde Kadınlara çok daha özgürlükçü koşullar acil sağlanmalıdır
Böylesi güzel bir yazı için
tebriklerimi sunar
saygılar dilerim
Nuray Çakmak
" Kadınsız aş yavan aştır
tuzu biberi olmaz
hayata anlam katan
renk katan kadındır
Gerek Çanakkale ve gerekse Kurtuluş Mücadelesinde ve de Genç Türkiye Cumhuriyetinin Kurtuluşu ve temel harcıdır KADIN! "
Varlığımız insanlığa armağan olsun dedim ben de :) Müslüm Bey.
Çok teşekkür ediyorum ziyaretinize ve güzel yorumunuza.
Saygılar ve selamlar.
Nuray Çakmak
Saygılar ve selamlar.
Okurken bile tüyleri diken diken oluyor insanın.
Çok güçlüyüz biz, hala bu gücün farkında olmayan kadınlar için sirkelenmelerini diliyorum.
Bu vatan hepimizin.🇹🇷
Nuray Çakmak
Evet biz güçlüyüz, çalışkanız, değerliyiz.
Sevgilerimle.
Mükemmel bir yazı.
Türk kadını efsanedir.
Kahramandır.
Onun içindir ki Atatürk Türk kadınına hak ettiği değeri vermiştir.
Tek üzüntüm, yıllar sonra kadına eksik etek ve evin hizmetçisi muamelesi yapılmasıdır.
İnanıyorum ki o kahraman Türk kadınları bir gün yine hak ettiği yere gelecek.
Nezdinizde tüm şehit Türk kadınlarını, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ü ve tüm şehitlerimizi sevgi, saygı ve minnetle anıyorum.
Yazınız hak ettiği yerde.
Kutluyorum.
Nuray Çakmak
Yazılması gerekenleri yazmışsınız bana sadece teşekkür etmek kalıyor. :)
Sağ olun Ahmet Bey saygılarımla.
Nuray Çakmak
Benden de kocaman sevgiler .
Nuray Çakmak
Saygı ve minnetle mekanları cennet, ruhları şad olsun.
Nuray Çakmak
Sonsuza dek saygı ve minnetle; mekanları cennet, ruhları şad olsun.
Memleket vatan yurt ve aynı topraklarda doğmuş insanlarız biz
Biz Türkiye'yiz annemiz Türkiye kardeşimiz Türkiye sevdamız aşkımız canımız Türkiye böyle bir vatan nasib olmaz kimseye Rabbim dünyaya ve bütün ülkelere huzur ve barış getirmesini diler Çanakkale ve bütün vatan şehitlerinin ruhları şad olsun .Memleketimiz güzel günler görsün bayrağımız dalgalansın.Yaşasın ve yaşatsın bizi bu vatan
Nuray Çakmak
Teşekkür ve saygılarımla.