Bir Şeyi Değiştirmek İsteyen İnsan Önce Kendisinden Başlamalıdır( Sokrates)
Biz insanların geleceğe yönelik umutları var, hayalleri, tasavvurları ve tahayyülleri vardır. Geleceğimizi dönüştürmeye, yeniden şekillendirmeye, onu inşa etmeye çaba sarfederiz.. Böylelikle yaşamın farklı zorluklarını aşmanın uğraşını veririz.
……………………………………………….
Ancak filozof Sokrates bir şartla diyor. Önce kendinizden başlamak kaydıyla diyor. Kendinizden başlamalısınız ki; başkalarını inandırabilesiniz. Değişimin önce sizden başlaması gerekir. Değişmesini istediğiniz şeye önce sizin temayül göstermeniz, güvenmeniz, uymanız ve onu şahsınızda uygulamanız gerekir.
………………………………………………
Siz çakılı kalarak, aynı yerde durarak, sabitlenerek, süregelen düşüncelerinizi savunarak bir ilerleme kaydedemez, bir yere varamaz, başarılı olamazsınız. Değişmesini istediğiniz şeye önce kendinizin inanması gerekir. Bu iyi bir başlangıç olur.
…………………………………………….
Biz insanlar söze mugayir davranırız genellikle. Bir şeyler değişsin, dönüşsün isteriz ama biz yerimizde duralım, fikr-i sabit olarak anılalım, ancak bir şeylerin farklılaşmasını bekleyelim deriz. Bu olmaz. Yürümez, sonuç vermez. Dönüşüm gerçekleşmez.
……………………………………………
Önce siz elinizi taşın altına sokacaksanız. İşe kendinizden başlayacaksınız. Gerekirse özveride bulunacaksınız. Önünüze gelebilecek her şeyi göğüsleyeceksiniz. Değişimi dönüşümü sağlayarak mutluluğa erişeceksiniz.
Kemal GÜL
18.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.