- 259 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
"beni sen azdırdın"mı diyelim...
"beni sen azdırdın"mı diyelim...
Hz Adem Allaha ben "hata yaptım" beni bağışla dedi...İblis ise "beni sen azdırdın" dedi...
"beni sen azdırdın"mı diyelim...
İlk kavga hz Ademle şeytan arasında...Yüce Allah her kavgada kimin tavrı ne olacak diye imtihan ediyor...İki büyük savaş yaşadı insanlık...ama tevbe eden yok...hakkettim diyen yok...
Biz tarihi şehitlere rahmet okumak için okuyoruz.yetmez...Savaş bütün emeklerin sıfırlandığını öğretir.2-2=0 tarihin matematiği...
"beni sen azdırdın"mı diyelim...Nedir şu ÇANAKKALE...
İşte 57 alay...geriye dönen hiç olmamış.Açtılar susuzdular ama önce vatan dediler...Bıyıkları bile terlememişti...yaşları ise 13-15...Ruhları şadolsun....
İnsanın cüz’i iradesi yoktur diyenlerin itirazı şu: irade verirsek insanı ilahlaştırmış oluruz...ama insan "zübde-i alem...alemde ne varsa onda da var...2-2=0 yüce Allah o cüz’i iradeye birbirini yok etme özelliği vermiş...zıtlık vermiş...ve Fizik olayında zıt kutuplar birbirini çeker...teke düşer kutup...iki kutupludur dünyamız...hz Ademde zıt iki evladı belinde taşıyordu...cennetten çıkarıldı yani cennet tek kutuplulukta...yani birlikte...
Şeytanı taşlamazsak iki kutup oluruz ve birbirimizi taşlarız...düşmanı tek olanlar birliğe ihtiyaç duyar....kardeş olur ...ümmet olur..."Ben" demek sana düşmanım demektir...şeytan benlik ilanı yaptı ve hep taşlanıyor...taşlamak hac ibadeti...birlik olmaktır hac...İnsanları ümmet yapmaktır hac...Barışa hadimliktir hac...
2-2=0 tarihin matematiğidir...2x2=4 tarihin fiziği...tek kutupluluk için ya çarpım şart...çok kutupluluk için bölmek...Osmanlıdan sonra ümmeti böldüler...Çarpmalar bölmeler külli iradenin işi yani kader ama cüz’i iradeliler için imtihan bu..."Allah öyle yazmış"demek yetmez.birileri cennete birileri cehenneme gidecek...tevbe eden de cennete gidecek...TEVVAB ismine hadimliğin de ödülü cennettir...
Şeytanın şeytanlığı gizli kalırdı...hz Adem yaratılmasaydı ...bu olaya kadar varlık aynı kutupluydu...varlık çatladı ...melekler hz Ademden yana oldu...Rızıklar tarafsız kaldı...dünya tarafsız kaldı...Kabil bahçe çevirdi ve dünya benimdir dedi...ikinci kavga...Zamanımızda da "Petrol" benimdir diyor KABİLLER...ama Allah "yeryüzünde halifem olana benim ödülüm ...buyurdu.Küllü irade benim tarafım olun ...diye emretti...ve tarafım olmayanları helak ederim ahirette de cehenneme...İlah zıttı olmayandır...zıttı olana ilah deme...zıtları yaratan da yöneten de belli oldu zıtların oluşmasıyla...
Zamanımızda kilise "BEN"onun tek halifesiyim diyor...ama esma ile zıtlaşan halife olamaz der akıl.şeytan da aynısını demişti de hz Ademle imtihanı onun yalancılığını ortaya çıkarmıştı... FITRATLA ZITLAŞAN onun halifesi olamaz.o hadise bunu öğretti insana.BOZGUNCU olur fıtratla zıtlaşan...Vicdanla zıtlaşan...nefs-i merdiyeyle zıtlaşan...Ahlakla zıtlaşan...Tevhidle zıtlaşan...yani kilise tevhide daha çok hadim hale dönüştürülmeli...laiklik de...demokrasi de...yani "Ben üstünüm "diyenler daha ehvenleştirilmeli...ki Allahın esmasının istediği kıvama erişinceye kadar...terbiye edilmeli...ama KİLİ’se buna hayır diyor...ve de "Dinler arası diyaloğ"arayışına varım diyor...ve Varlığın sahibi MEHDİSİNİ gönderince kilise de esmanın istediği kıvama güzelliğe erişirecektir...yönetim biçimleri de...bozguncular "Ben" takıntılılar...ön yargılılar mağlup olacaklar ona...evet...Allahu ekber...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.