- 445 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kanun,yasa yeterli mi?
Kız torunum komşu bir ilçede okula başladı. Başladı dediğime bakmayın siz. Okula gitti kayıt yaptırdı. Sonra pandemi. Korona illeti okullar açılmadı. Aradan altı ay geçti,ya bir sefer okula gitti, ya iki. Bir akşam bize geldiler,rahat gidebiliyor musun diye sordum. Çok uzak dede dedi. Münibüs saatte bir gidiyormuş. Kaçırmamak için erken yola çıkıyorum, dedi. Zaten okul yok boş ver, dedim. Bundan sonra haftada iki gün olacakmış, dedi. Hayırlısı olsun kızım,kolay bir şey yok dedim.
Telefonum çaldı. Açtım torunumun sesiydi. Korkmuştu,ağlıyordu. Sakin olmasını söyledim. Sakince anlat dedim. Polisler dedi. Münibüsten indirdiler. Araba gelmiyor,yolda kaldık. Ağlıyordu. Ağlamamasını hemen geleceğimi söyledim. Nerede olduklarını sordum. Bilmiyorum dedi. Galiba benzinlik var. Okuldan mı geliyorsun, okulamı gidiyorsun diye sordum,yeri çıkarabilmek için. Okula gidiyordum,bugün imtihanımız vardı dedi,ağlamaya başladı. Telefonu kapayıp yola çıktım.
Yolda trafik ekibine rastladım. Bir minibüsü durdurup,öğrenci indirip indirmediklerini sordum.
Evet üç kız indirdik dedi. Komsermiş. Şimdi neredeler dedim. Ne bileyim ben dedi.
Peki niçin indirmiştiniz dedim. Kalabalıktılar.on beş kişilik münibüse yirmi kişi binmişler. İyide neden kız çocukları, erkek yada aklı başında kimse yokmu idi dedim. Sana mı soracaktım dedi. Adam olmayana soru sorulmuyor, sustum. Polisin biri geldi başkomserim bakarmısın diye seslenince gitti. Bende tekrar torunu aradım. Biraz sakinleşmişti. Ekiplerin orada olduğumu kendilerinin nerede olduklarını sordum. Benzincinin ismini söylediler. Tabela yı görmüştüm. Oraya vardığımda üç genç kız birbirlerine sarılmışlar yol kenarında bekliyorlardı. Korkmuşlardı. Üşümüşlerdi. Aldım okula götürdüm. İmtihana girdiler. Ne yaptılar o sittesle Allah bilir
Şimdi aklımda cevap veremediğim sorular. Pande mi ortamındayız. Hastalık kol geziyor. Kurallara,yasalara uymak gerek. Kurallar hepimiz düşünülerek konulmuş. Uymayanları cezalandırmak için görevliler tespit edilmiş. Buraya kadar güzel. Şimdi. Münibüs şoförü kurallara uymadı ise o cezalandırılmalı , fazla yolcular indirilmeli. Fakat bunlar yapılırken yaşları on iki on üç olan kız çocuklarını dağ başında bir yolda indirip,sahipsiz bırakmak belki yasaya uyarda vicdana uyar mı?
Bunun yapılmasına karar vermek amirliğe sığar mı?
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.