Kedi Uzanamadığı Ete Ciğer Dermiş
Elde etmek, sahip olmak istediğimiz her şey önemlidir, ancak edinemediğimizde en kıymetli varlığın bile vasfını biraz düşürerek daha niteliksiz olarak addederiz. Gözümüzde ayrı bir yeri olan soyut veya somut değeri daha önemsiz bir şey olarak konumlandırırız.
………………………………………..
Kedi uzanamadığı ete ciğer der elbet. Ciğer etin bir alt sınıfından olduğu için. Daha düşük kalitede olduğu, et kadar tercih nedeni olmadığı için.
………………………………………
Biz insanların gözünde her eşyanın değeri farklıdır. Altınla gümüş farklıdır. Yakutla zümrüt farklıdır. Hatta kendi içerisinde krat farkı vardır. Elbet ulaşılacak şey mücevharat cinsinden olmayabilir. Başka başka şeyler olabilir. Kimi değerler, makamlar, unvanlar, kariyerler olabilir. Varlıklar olabilir.
………………………………………
Edinilmesi zor ve uzak olan her şey maddi olsun manevi olsun gözümüzde kıymetlidir. Ona çok değer atfederiz. Anlam yükleriz. Ancak sahip olunamadığında da kıymeti yok deriz. Eften püftenmiş, gereksiz ve anlamsızmış deriz.
……………………………………..
Bu düşünce kıymetlinin kıymetinin eksilmesine neden olmaz. Bu bizim kanaatimizdir. Nesne ise tüm bunlardan habersizdir, biz ne düşünürsek düşünelim değerinden asla bir şey kaybetmez.
Kemal GÜL
16.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.