- 367 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ağaç Dalıyla Gürler
Ağaç dalıyla gürler derken insan ailesiyle, eş dost akrabası ile, yakın çevresi ve arkadaşlarıyla, dostlarıyla hayata bağlanır. Onlardan aldığı moralle, güç ve kuvvetle yaşama sarılır. Bu onun için inanılmaz motivasyon kaynağı olur ve sıçrama yapmasına, bir yerden bir yere atlamasına, hedefine daha rahat ulaşmasına neden olur. İnsan buradan aldığı destekle olmayacağı oldurur, aşılamaz varılamaz denilen yerleri aşar, dar geçitleri geçer hedefe yani menzile ulaşır.
………………………………………
İnsan çevresiyle insandır. Ana babasıyla, büyük atasıyla, yedi ced öncesi, yedi nesil sonrasıyla. Tüm aile efradıyla. Size güç veren onlardır. Varlığınızın ana unsurları, temel nedenleridir. Yalnızlığınızı gideren, hayatınızı dolduran, her hal ve şartta yanınızda olan, sevincinizi paylaşan, hüznünüze ortak olan, düğününüzde derneğinizde yalnız bırakmayan, cenazenizi defneden, bayramlarınızı şenlendiren hep onlardır.
………………………………………
İnkişaf edip boy attığınızda, kol dal verdiğinizde, güçlenip serpildiğinizde, filizlendiğinizde, sürgüne kaçtığınızda farklısınız. Daha gürbüzsünüz bunlarla; göz doldurucusunuz, göze gelicisiniz, gözde olucusunuz. Ya yoksunsanız; kurusunuz, açıktasınız, çırılçıplaksınız.
…………………………………….
Toplumumuz genel özellikleriyle sözün anlamına oldukça uygundur. Mutlak örtüşür. Tanımlandığı şekilde yaşar. İçiçe, omuzomuza, kolkola bir hayat sürer. Geleneklerini töresini yaşatır, gelecek kuşaklara aktarır.
Kemal SEYFİ
16.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.