- 231 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Kabil olma...der Kur'an.
Kabil olma...der Kur’an.
Kabil sahiplendi...Malik sıfatına rakip oldu...Ortak oldu...ve Allah onun kurbanını kabul etmedi...Mali ibadetlerin kabul edilmez KABİL olma...Allaha hadim et...esmaya hadim et malını...
Firavun olma...der Kur’an....makamını sadece Allaha secde ettir...ırkına secde eettirme makamını...Musa ya bir asa verilir veo makam elinden alınır...Allah hadim et makamını...
Karun olma...der Kur’an...zekatını ver Allah verdi o malı sana...Ulula o malla sadece Allahı ama gösteriş yaptı Karun malıyla...secdesiz mal dünyada da başa bela ahirette de cehennem sebbebi...Malının halifesi ol...yani Allaha secdeli olsun malın...Erkamın evi secdeli evdi...yani Hadi sıfatına hadimdi...malını esmaya hadim et...mesela ilme hadim et...Aş evi yap Razzak sıfatına hadim et...
Hz eyyub ol asiliğe değil de secdeye sebeb olsun hastalığın ...der Kur’an.Laburatuarlar kur...hastaneşer kur...Şafi sıfatına hadim ol diye verdi Allah hastalığı..."Bir insanı kurtarmak bütün insanlığı kurtarmak gibidir..."der Kur’an.
Kur’an, örneklerle güzel fiilleri öğretir...ve çirkin fiiller...Allahın efaliyle süslen.Kim gemi yaparsa Tufanlara tetbir olsun diye...Secdelileri kurtarayım diye...Hz Nuha benzemiş olur...o fiillerle hz İnsan olur...bazı fiiller insanı hz İnsan yapar bazı fiiller esfali safiline düşürür insanı...esmaya hadimlik Allaha koşmaktır...esma ile kavga ve bir esmada Allaha rakiplik KABİl yapar insanı ...Kabiller kan döktükleri için dünyada sevilmezler ve cehennemle cezalandırılırlar ahirette...Faizcidir kabilciler...zekat zaten vermezler...Faizci Allahla savaştadır...malı kendine secde ettirir...Halifelik bu mu...Allahın halifsi olmalıydı...malını Allaha secde ettirmeliydi...Halife olmak için geldik...Hz Habil halifeydi ama öldürüldü...faizci öldürür...O Allahla da savaşır...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.