- 313 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Evrim 4
Artık büyüklerin dünyasında bir olgu ve olay belli bir yüzey mekân hacminde belli bir zamanla vardı. Geçmiş gelecekle vardı. İki boyutlu yüzeyin hacim üzerine eğilip bükülmesi, yepyeni ikili durumla, ikili çelişki ve ikili devimle hem bir sorundu. Hem de yeni bir olanaktı.
Yüzey gerilimi, yüzey alanını iki ayırtı olan zamanla, genleştiren bir gerilmeydi. Yani yüzey büyümesini yapan genleşme, iki ayırtın çarpımı olan ifade kadar bir, genleşme, büyüme gerilme yüzeyiydi. Eğer gerilme yüzeyini veren ayıtlar eşitse yüzey gerilmesi bir ayırtın karesine eşit sayıydı.
Bitişen iki ayırtın, önce yön farkı veren potansiyel ile bir gerilimi vardır. Aslında↕gibi bir boyutu veya ↕gibi bir ayırtı belli bir açıyla (↳,↱↲) gibi büker veya (O) gibi yuvarlarsanız ya da (L,M,Z,∿) gibi kırıklı, sinüsoidal hale getirirseniz bir boyuta “yön farkı” verip iki boyutlu potansiyel durum gerilimini ortaya korsunuz.
Bir ayırt noktalar kümesinden oluşan çizgiydi. Çizgi üzerinde ileri geri yön hareketi veren, bir boyuttu. Çizgi çok küçük sicim hareketi olan kuantum titreşimdi. Aslında her şey müzikteki do sesi gibi la sesi gibi bir titreşime karşılık gelen sayı değerle kuantum parçacıklarını rengi vs. oluşuyordu.
Çizgiler bileşip kalınlaştıkça bir karşı en ve bir karşı boy ile yüzey gerilmesi veren iki boyuta dönüşür. Yüzey de, ayırtlar da; sicim dediğimiz titreşimlerdi. Titreşimlerin kırıklı salınımla pütür yüzey olan iniş çıkışa potansiyel bir durum ve yüzey engeli dalga gerilimiydi. Sünme gerilimiydi.
İki sicimle, sicimlerin bileşim açısını veren gerilme alan biçimi, iki boyuta gerilen bir yüzeydi. Yüzey sicim hareketi olan tiriller ile pütürlüydü. Üç boyut ta iki boyutla genleşen gerilme yüzeyini, yükseklik, en, boy, bileşenli açı zamanı, üç boyuta doğru büküyordu. Artık üç boyut ile yüzey değil, yüzeylerin bükülmesi vardı.
Eni = a boyu = b ve yüksekliği = c olmakla 3 ayırtın bir uçtan birleşmesiyle yaptığı köşe bükülmesinin şekli tıpkı açı sal boyutlu odanız gibi bir hacimleydi. Hacmin ayırtlar bileşimli gerilme yüzeyleri vardı.
Bileşimin yüzey biçimi taban alanına göre yön hareketi farkı olan açı sal bileşimlerini yapar. Üçüncü boyutun açı sal momenti ile taban yüzey üstüne piramit gibi kapanabilir. Piramit gibi bükülen biçim yüzeyler, üç yüzlü üçgen biçimlerdi.
Dikdörtgen biçimli tabanlarda bükülen yüzeyler altı yüzlüydü. Tabanın gerilme yüzeyi çember içinde kalan dairenin yüzey alanıyla üç boyuta genleşiyorsa; bu yüzey yanal alanlı kapalı bir biçimdi. Konikti. Silindirdi.
Üçüncü boyuta bükülen. Veya kapanan. Ya da dönel biçimli hacmin yüzey gerilimi yüzeylerinin sayısını veren her bir yüzey alanının toplamıdır. Biri diğerinin üzerine doğru bükülen yüzey alanlar, dönel hareketli yüzeylerin kapalı biçimi bir yükseklik nedenle bir içe; bir iç oyluma (hacme) sahiptir.
Üç boyutlu süredurumlar da bir taban yüzey gerilimine karşılık bir tavan yüzey gerilimi vardır. Tabanla tavan yüzey gerilimleri arasında odanızın yüzeyleri gibi yanal yüzey gerilimleri vardır.
İki boyutlu bir yüzeyin gerilme kapasitesi şimdi bükülen yüzey gerilmeli kapalılık içinde, iç oylumun gerilme kapasitesi ile birleşmekle bir iç hacmi vermektedir. Üç boyutlu bir taban gerilimler yüzeyi; en, boy, yükseklik olan sayıların çarpımı, oylumu veriyordu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.