- 380 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Elden Gelen Öğün Olmaz Olsa da Karın Doyurmaz
Kişiden kişiye toplumdan topluma değişmekle birlikte insanlar birbirini gözetirler. İmkanı iyi olanlar daha zayıf olanları kollarlar. İhtiyacını gidermeye çalışırlar. Bu bazen aş ekmek yiyecek olur, bazen yakacak, giyecek, tutacak olur. Ayni olabileceği gibi nakdi de olabilir.
........................................................................
Bu yaklaşımlar insani olmakla birlikte dini ve milli boyutlu da olabilir. Bazı dinler yardımlaşmaya kurumsal özellik kazandırmışlardır. Bizde sadaka kültürü gelenekseldir. Dini gibi düşünülse de toplumun derin kültürü ile ilişkilidir. Fitre ve zekat doğrudan inancımızın kurumsal özelliğidir.
..........................................................................
Bizde hiç kimse aç ve açıkta kalmaktan ölmez. Yalnız ve sahipsiz insanlara mutlak sahip çıkılır. Bir kollayanı gözeteni bulunur. Bu durum gün gün ilerlemiş devletin organizasyonu nedeniyle daha somut hale gelmiştir. Artık yoksullar kayda girmiş belirli dönemlerde ihtiyaçları gözetilir hale gelmiştir.
........................................................................
Elden gelen öğün olmaz derken, bu gibi desteklerin sizin her ihtiyacınızı giderir, her meselenizi çözer gibi düşünülmemesi gerektiği hususudur. Bu destekler o anı ve günü çözmeye yöneliktir. Yatıştırıcı, açlığı giderici boyutludur. Çıplaklığı önleyici yönlüdür. Ne tam doyurur ne de tam giyindirir.
Kemal SEYFİ
14.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.