- 618 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
“KISMET” MANİFESTOSU! (Sosyal Medya..)
“KISMET” MANİFESTOSU! (Sosyal Medya..)
Merhabalar sanal alemdeki (bir kısmıyla tanıştığımız, bir kısmıyla tanışma imkânı bulamadığımız) değerli arkadaşlar!
Kısmet deyince aklınıza hemen “şans” gelmesin! Kısmet, Yüce Kudretin, her bir kul için takdir ve taksim ettiği ve ilgili kula terettüb eden her şeydir! Bu anlamdan hareketle, kişinin elinden geleni yaptıktan sonra gerisini Allah’a tevekkül ederek ‘kısmetten ötesi olmaz!’ demesi icab eder. İşin teferruatını konunun uzmanlarına bırakarak, burada niçin böyle bir başlık açtığımı kısaca izaha çalışacağım.
Efendim, şahsım dahil olmak üzere buradaki her bir arkadaşımızın sosyal medyada üyesi bulunduğu onlarca gurup vardır. Her gün bunlardan hemen hemen hepsini ziyaret etmeye çalışırız.. ziyaret ettiğimiz gruplardaki arkadaşlarımızın paylaşımlarına göz atarız, okuruz.. bu paylaşımlardan bir kısmına yorumlar yazarız, bazen de arkadaşlarımızın paylaşımlarından hareketle incelememiz gereken bir takım kaynaklar da olabilir.. bunlar içerisinde bize yöneltilen sorulara cevap verme durumları da olabilir.. ayrıca, üyesi bulunduğumuz şiir, edebiyat, kültür, sanat gruplarında kendi alanımızla ilgili paylaşımlar da yapmamız gerekebilir.. bu alanda arkadaşlarımızın paylaşımlarını da okumamız icap eder; okuduğumuzdan arkadaşımızın haberdar olması için beğeni ve yorum kısımlarını da uygun tarzda boş bırakmamak icap eder.. bütün bunların toplamı gün içerisinde (her gün) en az YÜZ SAYFA eder! Bunun yanında kendi özel çalışmanız varsa ona da zaman ayıracaksınız.. yapmanız gereken işinizi, mesainizi yerine getireceksiniz, ailenize zaman ayıracaksınız, kişisel gereksinimlerinizi ifa edeceksiniz vb.
Özetle, değerli dostlar bu sosyal medyayı, eğer hakkını vererek kullanacaksanız sizi (bizi de!) çok meşgul edecek, yoracak bir alandır! Hakkını vererek derken, yani bu alanda boş işlerle uğraşmak, sırf lakırdı ve kişiye değer katmayan şeylerle zamanımızı ve teknolojiyi öldürürsek, bunun da bir KUL HAKKI olduğunu düşünüyorum, ona göre! Bunca teknolojik imkânları insanlığın hayrına kullanmak lazım gelir.
İşte bütün bu yoğunluk içerisinde sosyal medya arkadaşlarının da birbirlerine “benim paylaşımıma falanca baktı, filanca şöyle dedi, filancalar görmedi, şunlar gördü, bunlar böyle yaptı!” gibi gönül koymasın derim! Çünkü, bu sahayı ciddi değerlendiren insanlar için gerçekten büyük yoğunluk ve yorgunluk veren bir konudur bu konu! Yani, siz (biz!) yapmamız gerekeni yapabildiğimiz kadar yapalım; diğer arkadaşların da, yapabildikleri kadar yaptıklarını düşünelim! Farklı bir şey düşünmeye gerek yok, KISMET dediğimiz şey burada da bu kadardır!
Tanıdık, tanımadık tüm dost ve arkadaşlara kolaylıklar be başarılar diliyorum. Kısmetinizden öteye yol yoktur, canınızı sıkmayın, kafanızı yormayın derim! Saygılar ve selametler dilerim.
Murat Kahraman
13.03.2021/İstabnul
YORUMLAR
Değerli Murat kardeş. Diline sağlık. İyi hoş da insan yaptığı şeyin değerinin bilinmesini istiyor. Gönül bu kırılıyor. Maalesef insanlar iyiye değil tanıdığa bakıyor, konuştuğu kişiye bakıyor, kendi yazısına şiirine yorum yapana bakıyor. Şiirin mısralar halinde olmaktan öte bir özelliği yok ama altı puan dolu övgü dolu. Bu hak mı oluyor şimdi. Hepsinde emek var. Öyleyse her şiire 5 verip geçelim. Bakıyorum yorumlara sıfır eleştiri. Kimse daha iyi olsun diye uğraşmıyor. Bana yazmış yeterli beni gerisi ilgilendirmez mantığı hakim. Bu kıskançlık mı şimdi. Ne diyelim? Her şiire iyi mi demek gerek. Neyse. Sürç i lisan olduysa affola. Saygılar.