- 630 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ANNEME
ANNEME
Seni canım çok yanan kızımın doğumunda daha çok anladım.Yüreğim tel tel döküldü.
İnce bir sızıyla damarlarım çekildi.Öyle istedim ki zamanı geriye sarmayı.Senin kıymetini bilmeyi,seni keşke geçmişte anlayabilmeyi.
İlerde beni anlayacaksınız demelerini şimdi anlıyorum annem.Evlatlarının gözüne bakardın da ne için baktığını anlayamazdım canım annem.
Hastalanıp doktorların ölebilir demelerine karşı hastanede bizi bırakmamak üzere sarılışını hiç unutamıyorum.Ve ölecek diye hazırlık yapanları da unutamıyorum.
Bazı günler çocuklarım yesin diye sofradan erken kalkışını,kıyafetim çok deyip bayramlarda bize kıyafet almaya çalışmanı o gün çok iyi anladım annem.
Hani bir kurban bayramında kurban kesemediğimiz bayram var ya dün gibi hatırımda annem.Sen o gün bütün perdeleri, kapıları kapatmış koku gelmesin diye bizi oyalamaya çalışmıştın.
Seni yaşım ilerledikçe ve çocuklarım büyüdükçe ne çok anlıyorum annem.
Her şeye göğüs gerip bizleri okutma mücadelesi yaşadığın günlerinde geziyorum şimdi.Bütün imkansızlığına rağmen yirmi üç Nisan törenlerine sabahın altısında bizi götürme telaşların yok mu?Yokluğu düşünmeyip herkes dersaneye gidiyor diye istemelerim.Şimdi seni ne kadar iyi anlıyorum annem.Mutfak masrafından keserdin.Kıyıda köşede biriktirdiğini de dersaneye yatırırdın.
Yırtılmış çorapları, sökülmüş önlükleri dikerdin şükür etmezsek bunu da bulamayız, siz yeter ki okuyun derdin.
Şükür senin en iyi terapindi.
Karanlık günlerde dışarda beklemelerini hiç unutamıyorum annem.Kızım az gecikse saniyeler saatler oluyor da ah annem yıllarca bekledin soğuklarda diye içim yanıyor be annem.
Kardeşlerin sana emanet derdin de ben de onlara kızardım.Mecbur kalmasan der miydin annem.
Bakkala veresiyeye en küçüğümüzü gönderir,babanız gelince veririz derdin.Derdin de bakkalın önünden geçemezsin annem.
Perşembe akşamları sofranın etrafında yaptığın dualarla avuçlarını ıslatmalarını,ben bilmiyorum dua etmesini siz öğreneceksiniz demeni unutamam.Sen bize en güzel duayı öğrettin annem.Hak yememeyi,saygıyı, sevgiyi,fedakarlığı,yardımseverliği en çok ta cömertliği çok güzel öğrettin annem.
Senin hakkını ödeyemem.Kızıma her bakışımda sen oluyor yüreğim.
Kızımla her konuşmamda sen oluyor sözlerim.
Sen ki ilkokuldan terk bir Anadolu kadını olarak bize kitabı, kalemi,duayı velhasıl insanlığı öğrettin.
Unutmadım annem bir de bayrak,vatan, sevgisinin her şeyden önde geldiğini öğrettin.
Günümüzün anneleri de öğretiyor annem.Tıpkı senin gibi.Tıpkı senin gibi fedakar,bayrak sevdalısı annem.
Hakkını ödeyemem annem.Annelerin hakkı ödenmez ki annem.
Dünyada da ahirette de rabbimin sevgi sini kazanasın annem.
Güzel Allah’ım bütün annelere hayırlı evlat versin.
Rabbim efendime komşu eylesin seni.
YORUMLAR
Nasıl çaresizliktir değil mi? seni şimdi anlıyorum annem demek. Geriye dönüş yok, hataları telafisi yok, anne yok yok yok... Yazınızı okurken içim dağlandı çünkü iyi biliyorum anne hasretini özlemini. Tüm anne babalara rahmet, geride kalanlara sonsuz sabır diliyorum.