- 399 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KORKMA
KORKMA
Bugün 12 Mart. Büyük Şair’in milletine korkma demesinin üzerinden tam yüz yıl geçti. Bu gurur hepimizin… Cephede destan yazan yiğitlere ancak destan niteliğinde bir marş yaraşırdı. Bunu yazmakta Akif gibi bir düşünce insanı, şaire nasip oldu. Allah ondan razı olsun.
Ve Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın. Çünkü bir marş, öyle kolay yazılmaz. Nice canlar düşer toprağa, nice bedeller ödenir. İşte bu şartlarda yazılır bir marş. Üstat Akif bunu hissedip de yazdığından olsa gerek o an içinde bulunduğumuz durumu ne güzel özetlemiş. Tam bizi anlatıyor. Bu marş ki bizim yeniden ayağa kalkışımız ve şahlanışımızın sembolüdür. İlelebet sahip çıkmak boynumuzun borcudur. Bu marş, bizi ayakta tutan yapı taşımızdır. Dün ne ise bugün de değişen bir şey yok dünyada. Düşmanlar, hainler yine kol geziyor ortalıkta.
Dün defterimizi dürmek isteyenler, bugün farklı yollardan yine aynı gaye için uğraşıyorlar. Üstelik bugün daha güçlüler. Ama korkma ey Türk Milleti. Sen de bugün daha güçlüsün. Sen istemedikten sonra kimse sana ilişemez. Senin içindeki iman ateşi, millet sevgisi sönmedikçe kimse seni yenemez. Sen ki üç kıtada at koşturmuş bir ceddin torunlarısın. O yüzden düşmanın hainlikleri sana işlemez. Sen ne badirelerden geçip geldin. Tarih bunu iyi bilir. Senin kuyunu kazanlar iyi bilir. Hatta öyle iyi bilir ki, sen tarih diye onların söylediklerine inanırsın.
Ama bu yakışmaz senin şanına. Senli anlı şanlı destanlar yazmış bir milletin evladısın. Arkanda yığın yığın tarih yatıyor. Kültürel miras yatıyor. Ona sahip çıkmak herkesten önce senin görevin. Sen ki ecdadını tanımak, bilmek ve sahip çıkmak zorundasın. Sen ki birileri şöyle böyle dedi diye atanı silip atamazsın. Yanlışıyla doğrusuyla hepsi bizim geçmişimizdir. Böyle bir lüksün yok senin, olmayacak da. O yüzden elinde avucunda ne varsa sahip çık. Özüne dön ey Türk Milleti! Tarihini öğren, ecdadını tanı. Düşmanını iyi belle. Birilerinin güdümünde kalmaktan vazgeç. Sen ki tarih boyunca zincire vurulamamış, özgürlüğüne düşkün bir milletin evladısın. Ve öyle de kal.
Tersi bir durumda leş kargalarının başımıza üşüşmesi an meselesidir. Öyle bir durumun oluşmasına asla müsaade etme. Ne olursa olsun diline, inancına, kültürüne, tarihine ve marşına sahip çık. Özüne dönersen seninle vuruşmaya cesaret edemeyeceklerdir. Ama özünde uzaklaşırsan seni yenmesi kolay olacaktır. Korkarım ki öyle bir durumda yeniden destan yazmak zorunda kalacaksın. Ve korkarım ki yeniden bir İstiklal Marşı… Merhum Akif’in de dediği gibi: ‘’Allah bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın.’’ (Amin)
Bu vesileyle İstiklal Marşımızın kabulünün 100. yılı kutlu olsun. Dünya durdukça durasın al bayrağım, şanlı marşım. Düşmana korku dosta güven vermeye devam edesin nazlı bayrağım.. Gök kubbenin altında nazlı nazlı dalgalanmak senin hakkındır nazlı hilallim. Yer gök yıkılmadıkça kulakların pasını silmeye devam edesin Akif’in emaneti İstiklal Marşım. Sen yeter ki, kendine güven aziz milletim. Korkma bayrağım, bir ezgi gibi kulaklarda çınlamaya devam et Mehmedimin destanı İstiklal Marşım. Korkma.
NECATİ DİLEK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.