Cehennemin Yolları İyi Niyet Taşlarıyla Döşenmiştir
Bir İngiliz atasözü bu. Bir ekonomik uygulamaya yönelik olarak dönemin filozofu tarafından söylenmiş olsa da, konu sadece bu yönlü değil, hemen her hususu, insana dair birçok mevzuyu kapsar niteliktedir.
..........................................................................
Cehenneme giden yol geleceğe yönelik olarak iyi niyetle başlar ancak hedefi dışında sonuçlanır. Yol alınırken, amaca dogru ilerlenirken kazalar olabilir. Fikirler uçuşur, düşünceler değişir, niyetler farklılaşır ve ortaya düşünülenin aksine farklı şeyler çıkar. Hatta kimi zaman başka bir el karışır işin içine, tasarlananın dışına çıkılır.
..........................................................................
Öyle ki; her şey istediğiniz gibi gelişir, sonuç verir noktaya ulaşıliyor derken iş uygulayıcıların elinde değişir. Ya da dönem zaman farklılaşır beklenmedik şeylerle karşılaşılır, hedeflenen şeyden uzaklaşılır.
..........................................................................
İnsanlara cennet vaadedilirken haydi cehenneme denilir. Adeta ateşe atılır, üzerine bir de odun taşınır. Ne hayallerle başlayan işin neticesi hüsranla sonuçlanır.
Kemal GÜL
10.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.