Ask siirleri yazan genc sair adaylarina
ASK SIIRLERI
Sözlü edabiyattan günümüze kadar hemen hemen her insanin kaleme aldigi bir türdür.Neden sair olan olmayan bu tür hakkinda siir yaziyor? Birincisi evrensel bir konu .insana ait bir duygu hem de en önemlisi.Ikincisi her insan kendini bir ask siirinde buluyor ve okunmasi cok kolay insani fazla düsündürmüyor.Insanin kafasinda sorular olusturmuyor.
INsanlar erkek olsun kadin olsun mutlaka yasamlarinda ask tanricasi Erosun okuna hedef olmustur.Hedef olan kisi de kendi icine döndügünde basindan gecen ya da yasiyor oldugu olayi dizelerle dile getiriyor .Belki ask siiri yazan arkadaslara bu konu kolay gibi görünüyor ,aslinda kolay gibi görüken busiir türü en zor siir türüdür.Nedenine gelince tüm insanlarin ,tüm usta sairlerin yazdigi bir konu hakkinda yazmak o konu hakkinda özgün bir yapit ortaya cikarmak cok zordur.Onon icin genc sair adayi arkadaslarin siirleinin konusunu secmeleri icin cevrelerine bakmalari yeterl okadar cok sey var ki yazacak önemsiz gibi seylerden cok önemli seyler cikar.
Bir sanatcida bulunmasi gereken en önemli sey bir nesneye bakmaktan cok o nesneyi görmesini bilmeli. ve cok okumali .Okumak bir sanatcini gidasidir
YORUMLAR
Merhaba, güzel dost;
insan denen mahlukat muazam gariptir, kolaylığında zor, zorluğunda kolaydır; hani nasıl dilin kemiği yok -kalem/kağıdın/klavyeninde sabrı çok...
"Ne olsa yaparım abi" misali "n'olsa yazarım abi"yiz :-)
Ama iş eleştiriye geldi mi; dinlemekte sabırsızım; tavsiyeyi sınırlandırma sanırız ve üstüne üstelik birde alınır/küseriz :-)
Bakış açısı 'Aşk''tır -yada şöyle yazayım;
''bakılana aşk ile bakmak'
'bakılanı aşk ile görmek'
'görüleni aşk ile yazmak'
Sağlıcakla hoş kalınız....
her konu hakkında yazılabılır..aşk anne baba vatan şehır hayatı,savaş barış vb.ama bakmak ve görmek yada tercıhler cok farklı olduğundan bırsey denılemez..çalışmak azım.istemek amatör yureklere yön verir..önemsız dıye bır sey yok tercıh vardır.. kalemınız daim olsun.tebrıkler...