Bulanık Suda Balık Avlamak
Kurt dumanlı havayı sever diye bir söz vardır. Diğer bir ifadeyle puslu havayı. Çobanın görüş alanın daraldığı, zihninin karıştığı, sürünün ise yolunun şaştığı, korkudan sindiği
bir ortamda kurt avına gizliden gizliye sessizce yaklaşır. Köpeği de etkisiz bırakırsa amacına ulaşır, koyunu sırtladığı gibi uzaklaşır.
.......................................................................
Öyle zaman olur ki; işler fluu bir hal alır. Sisli bir ortam oluşur. Renkler karışır. Su bulanır. Durağanlaşır. Zemin çamurlaşır. İşte kimilerinin arayıp da bulamadığı bir durumdur bu. Fırsat bu fırsat denilir işe koyunulur. Bulanık suda balık avlanılır.
......................................................................
Av ne kadar olursa artık. Ne kadar sürerse. Ganimete dönüşürse. Buradan bir kazanım elde edilirse. Yüksek fayda sağlanırsa.
......................................................................
Ayrı bir ekoldür bunlar. Yeteneklidirler. Özel yetiştirilmişlerdir. Burunları iyi koku alır. Avına iyi yaklaşırlar. Zamanlamaları mükemmeldir. Kazanımları yüksektir.
.......................................................................
Böylelerine yapacak fazla bir şey yok. Olsa olsa ya suyu bulandırmayacaksınız ya da yüzeyde kalmasını bileceksiniz, dibe fazla dalmayacaksınız. Bu gibilere fırsat vermeyeceksiniz.
Kemal GÜL
09.03.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.