Dudak Okuyan İnsanları Gözardı Ediyoruz
EVET; yazık ki bütün Dünya baş belası bir virüsün çemberinde takılı kaldık. . .
Bizler tam bir yıldır iyi kötü evden veya iş yerlerimizden idare etmekteyiz. Fakat ya onlar? Onlar da kim diyeceksiniz haklı olarak tabi; biraz sağınıza, solunuza bakarsanız eğer siz onları göremezseniz bile, onlar mutlaka sizi görecektir emin olun ama konuşmazlar, çünkü çoğu çekinirler. Uzun yıllardır tanıdığım insanlar var bu şekilde olan, yani işitme sorunu olup, karşısındaki insanlarla sadece dudak hareketleri ile anlaşan.
Ancak şimdi taktığımız maskeler sayesinde, bu anlaşmaları tamamen ortadan kalktı. Çok üzgünler ve zor durumdalar. Düşünsenize bir yıl derdimizi kimseye anlatamadığımızı!... Ne yapardık? İşte onların sorunları.
Bankaya gidiyorlar herkes maskeli.
PTT’ ye gidiyorlar durum aynı.
İGDAŞ değişen bir şey yok.
Fatura ödemeye gidiyorlar sorun değişmiyor.
Ekmeğe zam geldiğini geri verilen para üstünden anlıyorlar.
Diyorum ki. . .
Bizim insanımız madem zekidir, çalışkandır ve çeviktir, o halde; bu işe de bir çözüm bulmalı.
Mesela: Bankalara, PTT, İGDAŞ gibi yerlere bu süre zarfında bir bölüm kurup şeffaf maskeli personel çalıştırmalı. Bu çok zor bir iş değildir.
Bu yazıyı hepsinin adına yazıp, paylaşılmasını rica ediyorum.
Sağlıkla.
9 Mart 2021
YORUMLAR
İnsan ömrünün yarısını uykuda geçirir diye söylenir ve bilinir ya hani...Peki ya diğer yarısını.. işte güçte çeşitli eylemlerde diyebiliriz ancak kazın ayağı öyle değil bizim toplumda.. Geri kalanını lak-lakla geçirmekteyiz daha çok..
Şimdi müthiş değerli ve özel bir kalem nefis bir gözlemci ve derinlemesine bakıp gördüğü sorunları gözümüze sokabilen -kendisi bu ifademi beğenmeyecektir -sağduyuya sahip zeki ve o ölçüde çözümü de birlikte sunabilen harika bir buluş sihirbazı..
Çok teşekkürler Davidoff böylesine önemli bir konuyu kaleme aldığınız için..
Esenlikler ve Sevgiler.
Bir an için madalyonun diğer yüzü geldi aklıma
Dudak okumayı insanın aleyhinde kullananlar sıkıntıdadır şimdi
Hani sizi belli mesafeden izleyip ne konuşulduğunu anlama yetisi
Herkes maskeli olduğu için şimdi onlarda işsiz belki de
Ya da pratik bir formül bulmuşlardır belki, kim bilir
Şu kadar ki, sizin arz ettiğiniz husus kritik değerde şüphesiz
Kendimizden ötesini ne kadar düşünüyoruz, sorgulamalıyız kendimizi ve empati kurmalıyız başkalarıyla
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize, kelamınıza bereket
Saygı ve selamlarımla.
Davidoff
Çünkü karşı taraf bu konuya gayet iyi hakimdir. Ancak dudak okuyamadan insanın aleyhinde kullanacak işler yaparlar. İşte o da ağızlarına maskeleri takarlar tıpkı görünmez adam gibi olurlar, atıyorum biri telefon parasını yatıracak olur, gelir sizden rica eder yardımcı olur musunuz der ama sizi tanımaz etmez. Size verdiği parayı hangi numaraya yatırıyorsunuz bilmez. Bu durumda olan öyle çok insan var ki.
Yorumunuz için tşk ederim Sn. Taner.
Sağ olun.
Vayy benim koca yürekli kardeşim vayy...
İşte bakmakla görmenin farkı bu işte.
İnsanlar kendilerine bakmaktan etrafına bakmaya
fırsat bulamıyor ki...
Ne hassas bir konu bu.
Bilmesi gerekenler inşallah bir çözüm bulurlar.
Selam ve Saygılarımla Sevgili DAVİ...
Davidoff
Ben inanıyorum:
O baktıklarını gören gözlerle birgün ne zincirler olacak ağabeyim.
Saygıyla.
Canımsın sen ya. Biliyorum ne kadar naif bir olduğunu.
Şeffaf maske ne güzel çözüm gerçekten.
Duyarlı yüreğine selamlar canım sevgiyle.
Davidoff
Bizler için küçük bir detay belki ama başkaları için kocaman ve ulaşılmaz bir Dünya o şeffaflık Sevgili Nuray.
Davidoff
İnş. Sn. Zeytinci. Bu konuda elbirliği olmamızı çok istiyorum.
Saygımla.
Davidoff
Bizim tek eksiğimiz sanırım dürtülmek, uyandırılmak.
Teşekkür ederim Sevgili UÇUK.