- 370 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
8 MART DÜNYA KADINLAR GÜNÜ
Başta annelerimiz ve eşlerimiz olmak üzere tüm kadınaların Dünya Kadınlar Gününü kutluyorum.
İnsanlığın varoluşundan bu yana uygarlığın gelişmesinde en büyük görevi üstlenen kadınlarımıza özel günlerde övgüler yağdırmak yerine kadın hakları, kadın erkek eşitsizliği, kadına şiddet konuları gündeme getirilerek kalıcı çözümler bulmak zorundayız. Geleceğimiz kadınlarımızın elinde. Çünkü onlar annedirler. Ancak istatistikler bize aile yapımızda bozulmaların giderek artmakta olduğunu gösteriyor.
Türkiye İstatistik Kurumu verilerine göre Türkiye’de 2019 yılında evlenmeler yüzde 2,3 azalırken; boşanmalarda yüzde 8 oranında büyük artış görülmekte.
Kadın Cinayetlerini Önleme Platformu’nun 2020 raporuna göre 300 kadın öldürülmüş. 171 kadın da şüpheli ölü bulunmuş. Bunların katillerinin listelenmesinde; 97’sini evli olduğu erkek, 54’ünü birlikte olduğu erkek, 38’ini tanıdık biri, 21’ini eskiden evli olduğu erkek, 18’ini oğlu, 17’sini babası, 16’sını akrabası, 8’ini eskiden birlikte olduğu erkek, 5’ini kardeşi, 3’ünü tanımadığı biri öldürmüş. 23 kadının katillerinin yakınlık derecesi tespit edilememiş.
İstatistiklere bakıldığında aile içi şiddetin artmakta ve aile yapısı giderek bozulmakta. Cahiliye döneminde kız çocukları diri diri toprağa gömülürdü. Kız çocuğuna sahip olmak utanç vesilesiydi. Bugün; cahiliye dönemi erkeklerinin halen var olduğunu ve her gün biraz daha çoğaldığını- eşlerini sokak ortasında küçücük çocuğun gözleri önünde tekmelerken, saçlarından tutup sürüklerken, bıçak veya kurşunla öldürürken -görüyoruz.
Bunların olmaması için;
Ülkeyi yönetenlerden beklentimiz; güzel sözlerle kadınlar günü mesajları yayınlamak yerine, kadınları korumaya yönelik caydırıcı önlemler alınması ve aile birlikteliğini huzurlu bir şekilde sürdürebilmek için yasalarda bulunan boşlukların giderilmesidir.
Kadınların 365 günü huzurlu, güvenli, mutlu yaşadığı zamanlarda nice 8 Mart’lar kutlamak dileğiyle…
Fevzi GÜLTUNA
YORUMLAR
Erkekler kadınlara insan gibi davranmayı öğrendiği zaman toplumumuzda kadınlar da daha güvenli ve daha mutlu olmaya doğru sağlam adımlar atacaklardır... Kutlarım...