- 538 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Anestezi bilimi üzerine genel bir bakış...
Anestezi :Temel de ağrısızlık, duygusuzluk, ağrı duygusunun ortadan kaldırılması esasına dayanır.
Anestezi kendi içerisinde :genel anestezi, Rejyonel anestezi(bölgesel) anestezi, lokal anestezi ve periferik sinir bloklarıdır.
Bunun yanında sedoanaljezi(sedasyon) yöntemle de operasyon uygulanabilmesi mümkündür.
GENEL ANESTEZİ :genel anestezinin temel amacı, hastanın operasyon süresince bilincinin tamamen kapatılmasını. Bu amaçla Hastaya bilinç kaybı oluşturacak olan anestezi maddeler, ağrı duyusunun yok etmeye yardımcı olarak narkotik analjezikler(Uyuşturu düzeyindeki ağrı kesici ilaçlar) ve istemli tüm kasların faaliyetlerini engelleyen kas gevşeticiler (Felç edici ve hareket önleyici ilaçlar) uygulanır.
Anestezi, anestezi oluşturan maddeye denir. Analjezik maddeler, ağrı kesicilerdir.
Genel anestezi insan vücudundaki pek çok sistemde dramatik etkilenirler oluşturur ve bu etkilenimlerin yöntemi, anestezi pratiği in esasını oluşturur.
REJYONEL ANESTEZİ
Rejyonel anestezi ifadesi, bölgesel bir anestezi uygulamasını tanımlar.
Hastanın bilincinde her hangi bir kayıp yoktur, yalnızca hedeflenen bölgede bir duygusuzluk, hissizlik durumu oluşturulur.
Klinik pratikte en sık uygulanan rejyonel anestezi yöntemleri :spinal anestezi, epidural anestezi ve spinoepidural (kombine) anestezidir.
LOKAL ANESTEZİ
Belirli bir bölgeyi hedef alan bir anestezi yöntemidir. Rejyonel anestezi daha büyük bir bölge, örneğin hastanın belden aşağı alan tüm vücut kısmını hedeflenirken:lokal anestezi daha sınırlı bölgeler hedefler.
Örneğin bir et beninin alınmasında, o et beninin etrafının uyuşturulması yeterlidir. Eğer hastanın elindeki bir bölge uyuşturulacaksa buna lokal anestezi, o et benini almak için komple el ya da kol uyuşturuluyorsa :buna da rejyonel anestezi tanımlaması yapılır.
SEDOANALJEZİ
Sedoanaljezi ya da sedasyon kavramı :
sedo sakinleştirmek, Analjezik ise,ağrısızlık oluşturma kavramlarının bir araya getirilmesiyle oluşturulmaktadır.
Amaç, hastada sakinlik oluşturmak, anksiyetesini(Gerginlik, huzursuzluk) azaltmak hatta önlemek, uygulanan ilaçlarla olan biteni daha sonra unutmasını yani hatırlanamasını sağlamak, ayrıca işlem sırasında ağrı kesici ilaçlarla ağrısını azaltmaktır.