- 587 Okunma
- 3 Yorum
- 5 Beğeni
'' KADINLAR GÜNÜ '' DERKEN
Kapitalizmin, dini, imanı, Tanrısı dahi paradır, sadece para.
Deprem, savaş, sel, yağmur, kuraklık, kıtlık... hepsi sermayesidir kapitalizmin. İnsanların derdi, kederi, acısı, yası ilgi alanı değildir asla. Her şeyi, her durumu fırsata çevirip para kazanmak mutlak hedefidir.
8 Mart 1857’de, Newyork’taki bir tekstil atölyesinde çalışan kadınlar, ülke geneline yayılan sendikalaşmaya ve grevlere destek amacıyla, iş bırakıp grev yapmaya kalkıştıklarında, polis tarafından fabrikaya kilitlenip tecrit edilmişler. Bu tecrit esnasında, nasıl çıktığı oldukça şüpheli olan bir yangın sonucu diri diri yanarak can vermişler. Bu olay üstelik, ’’ Demokrasinin beşiği ’’olduğunu iddia eden, tüm dünya ülkelerine demokrasi getirme iddiasıyla kanlı müdahalelere kalkışan ABD’nin göbeğindeki bir kentte meydana geliyor.
Danimarka’da başlayan anma günlerinden sonra, tüm dünyada ve Türkiye’de de ’’ Dünya Emekçi Kadınlar Günü ’’ olarak kutlanmaya başlanıyor. Yani, bir anma, katledilen , diri diri yakılan yüz yirmi dokuz emekçi kadını anma günü.
Kapitalizm, diğer tüm günlerde olduğu gibi bu günü de fırsata çevirip, adeta bir bayram havasında kutlanmasını pompalıyor. İnsanlar bu pompalamanın etkisiyle, yitirilen canları bile hatırlamadan, alış veriş, armağanlaşma derdine düşüyor. Çünkü, Kapitalizm bunu istiyor, bunu pompalıyor.
İnsanlar, yitirilen emekçi kadınları anmak , bu sayede annelerinin, bacılarının, eşlerinin, sevgililerin değerini anlamaya çalışmak yerine, onlara ne armağan alabilirim derdine düşüyor. Değerli armağanlar alamayanlar kendilerini ezik hissederken, kimileri de borç-harç, çekilen kredilerle bu eziklikten kurtulup, başkalarıyla yarışlara tutuşuyor.
Sonunda, kazanan yine Kapitalizm ; her zamanki gibi. Düğünde, bayramda, kazada, belâda, depremde, savaşta, selde, kuraklıkta ; kazanan hep Kapitalizm.
İnsanlığın en büyük düşmanı Kapitalizmdir. Var olan huzurları bozmak, gerektiğinde savaşlar çıkartmak bile onun işi.
Uyanalım, bilinçlenelim, birlikte mücadele edelim ona karşı. Bir günde değil her gün bilelim kadınlarımızın ve tüm insanların değerini. Tüm emekçilerimize, emeğe her gün saygı duyalım. Tüm afetlerde birlik olalım. Tüm savaşlara birlikte karşı çıkalım.
Dünya Emekçi Kadınlar Gününde, kaybettiğimiz tüm kadın - erkek emekçilerimizin ruhları şad olsun.
Fikret TEZEL