- 382 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ZİRCİR MARKET ÇALIŞANLARI, İŞ KURMAK MESELESİ
Zincir market çalışanları öle gibi çalışıyorlar, sabah 7,5, akşam 8.
Çalışan diyor, gece yarısına kadar çalışıyoruz. Bu sıra çalışma saati daha erkene alınmış.İsyandalar, ameleden beter biçimde çalışıyorlar. Kasaya bak, ürünleri say, rafa koy, sevkiyat gelecek kamyonla, onları bekle, al çıkar taşı içeri.
Adamlar çocuklarının yüzünü göremiyormuş köle gibi çalışmaktan.
Bu sorun nasıl çözülür: Köle gibi çalışanların o sistemi terk etmesiyle, bu çalışanların kafa patlatıp örgütlenip bir iş kurmaları lazım. ÖRGÜTLENMEK müthiş güzel bir şeydir, bir elin nesi var, iki elin sesi var.
YANİ SİSTEME BOYUN EĞERSEN ASLA HAYATINDAN KÖLELİK EKSİK OLMAZ.
Yani sokaklarda simit satsalar çok daha iyi.
Köle gibi çalışırken yol parasını da vermiyormuş zincir market.
Sabahın 6’sında kalkıyorlarmış. O vakit karanlıktır.
Öteki de erken saate araç bulamıyormuş.
Patronlar ise işe vaktinde gelip gelmediğini her gün denetliyormuş.
Asla köleliğe boyun eğme ve zaten onlar o köleliğe boyun eğecek tek adam bulamaz hale gelirler.
Köylerde çobanlık yapacak kimse bulamayıp Afganistanlılara veriyorlar bu işi.
Çobanlık çok iyi geliri olan bir meslektir. Polis maaşından fazladır, Savcı maaşından fazladır.
Efendim, yaşın ne olursa olsun, işi mi bırakacaksın, bırak; ama bir planın olsun.
Amerikalı yazar Charles Bukowski postanede memurdu, 50 yaşında istifa edip tam zamanlı yazarlığa başlamıştır. Bu adam servet sahibi olarak ölmüştür. Onu dünya tanımaktadır.
İki Türk genci, üniversiteden mezun olur, aile destekleriyle bisiklet üretip satmaya başlarlar, zamanla işleri büyür, üniversitede eğitim almışlar, dünya çapında satışları var, Çin’le rekabetteler.
Ben sisteme boyun eğmedim ve eğmem de.
Yazar olayım dedim, oldum da, acısını çektim, parasız kaldım; ama devam ettim, bu para meselesi değildi, varoluş meselesiydi. Mutlu olmak, huzur bulmak, aşk işiydi. İşte bu zihniyetim bana bütün derinlikleri, değerleri, bilgileri, altınla dolu, hazinelerle dolu mağaraların gizli kapılarını açmıştır.
02:56
5 Mart 2021 Cuma
İsa Kantarcı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.