- 412 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Rize'li İpsiz Recep...
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
1862 yılında, Rize’de doğmuştur. Yelkenlisiyle Zonguldak üzerinden kömür taşımacılığı yaparken işlerinin bozulmasıyla eşkıyalığa başlamış, Kandıra civarında müslüman halka zulmeden Rum çetelerine karşı Kuvayı Milliye saflarında başarıyla karşı koymuştur. Bir Fransız gemisini kaçırmayı başarınca Ankara Hükûmeti’nce milis yüzbaşı olarak onurlandırılan İpsiz Recep, düzenli kuvvetlere katılarak Yunan ordusuna karşı savaşmıştır.
Ona layık görülen istiklal madalyasını geri çevirerek, “Ben madalya için değil, milletim içim savaştım.” demiştir. Efradı ile birlikte Ankara’ya gelmiş ve bando ile karşılanmıştı, Ankara’da bir hafta kalmışlar ve Atatürk’ün iltifatlarına mazhar olmuşlardı. Atatürk:
“Recep Reis, bir daha harp olursa ne kadar kuvvetle gelirsin?” dediğinde şu cevabı vermiştir. “Adamlarım dağıldı artık, yanımda bir yeğenim var. Ne zaman emredersen, atımı ve silahımı alır gelirim.”
Atatürk, Recep Reis’e 250 lira maaş bağlamıştı. Recep Reis, maaşını da Tayyare Cemiyeti’ne bağışlamıştır. Kendisine verilen arazinin altı dönümünü bırakıp, gerisini de etrafındakilere dağıtmıştır.
Ahşap bir evde yaşıyordu, yanında sadece eşi Nadire vardı. 1928 yılında Yenimahalle’deki evinde ölmüş, vasiyeti üzerine mezarı Karasu şehir mezarlığına defnedilmiştir.
NOT.Gazetede ki tanıtım yazısı, Aydın’da Haftalık olarak yayınlanan Güven Haber Gazetesi’nin 25 Aralık 2020 Cuma tarihli 119.sayısının 8.sayfasında Abdülkadir Turan imzası ile ’’Aydın’a İz Bırakanlar’’ köşesinde yer almıştır. Yazar, aynı isimle bir kitabı da önümüzde ki aylarda çıkaracağını açıklamıştır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.