- 275 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ANİBAL KARTACA KOMUTANI.
ANİBAL KARTACA KOMUTANI.
Anibal ya da Hannibal, MÖ 247-183 yılları arasında yaşamış olan Kartacalı komutan ve devlet adamıdır. 9 yaşından itibaren ciddi bir askeri eğitim almaya başlayan Annibal, Roma’ya karşı kin ve nefret duyguları içinde yetiştirildi. Dolayısıyla en büyük amacı Roma’dan intikam almaktı. Çünkü 241 yılında yapılan bir anlaşmaya göre Kartaca, imparatorluğun bir bölümünden yoksun bırakılmıştı.
Nitekim Annibal başkomutan olduktan hemen sonra planını uygulamaya koydu ve Roma’ya karşı Pön savaşlarını başlattı. Kartaca bu savaşlardan yenik ayrıldıysa da Roma imparatorluğuna ciddi bir zarar vermeyi başarmıştı.
Savaştaki başarılarıyla ünlü olan Annibal, 60 bin kişilik ordusu ve 50 filiyle Alpleri aşmıştı. Ancak ne var ki ağır hava şartları ve çete saldırıları gibi sebeplerle İtalya’nın Po Ovasına ordusunun ancak yarısı ulaşabilmişti. Buna rağmen sayıca üstün olan Romalı düşmanlarına karşı çetin bir mücadele vererek, onları zayıflatmayı başarmıştı. Bu savaşta öldürülen Romalı asker sayısı 45 bindi.
Bu başarıya rağmen Annibal Pön savaşlarında Romalılara yenilince sürgün hayatı yaşadı. Önce Girit’e ardından Bithynia’ya ( günümüzde Bursa, Kocaeli, Sakarya, Bilecik, İznik, Düzce, Yalova, Bolu, Kastamonu, Bartın ve Zonguldak illerinin bulunduğu coğrafi alanın adı) kaçarak Prusias’ın hizmetine girdi. Ancak Prusias’ın Annibal’i Romalılara teslim etme tehlikesi ortaya çıkınca Annibal zehir içerek intihar etti. Mezarı ülkemiz sınırları içinde, Gebze’dedir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.