Sözü Söyle Söz Değerine Yetenlere, İhlas İle Söze Kulak Verenlere (A.Y)
Her kişiyle oturulup konuşulur mu, muhatap alınır, meclis kurulur mu, müşavere edilir mi? Söze göre hayır. Her insanla dostluk kurulmaz, meclisinde bulunulmaz, sohbet edilmez. Sohbetten kasıt kuru gürültü boş lakırdı değil. İlim meclisinden bahsediliyor burada. Alimlerin, bilginlerin, münevverlerin olduğu bir şeylerin alınıp verildiği, kimi konuların aydınlatıldığı, feyz ve bereketin olduğu yerden konu ediliyor.
……………………………………………
Sözü söyle söz değerine yetenlere derken; sözden anlayanlara, o mertebeye çıkanlara, bu terbiyeden geçenlere, bu yolda mesafe kat edenlere denilmek isteniyor. Kişi hamken olgunlaşacak, yanacak kavrulacak, bilgiye susayacak. Adım adım ilerleyecek, sindirecek, kamil insan olacak.
………………………………………….
İhlas ile söze kulak verenlere söylenir söz. Dinlemeyi bilecek, yerini konumunu bilecek önce. Susmayı, oturup kalkmayı bilecek. Samimiyetle söylenenlere kulak verecek. Anladığını gösterecek.
………………………………………….
Bir terbiyeden geçmesi gerekiyor bu mertebelere çıkabilmesi için insanın. Tedrisat yapması, hocasının, ustasının veya üstadının yanında yetişmesi, belli bir kıvama gelmesi gerekiyor. Bir şekle girmesi, form kazanması, yetkinleşmesi gerekiyor.
Kemal GÜL
21.12.2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.