Haksızlık Yapmak Haksızlığa Uğramaktan Daha Fazla Acı Vericidir (Sokrates)
Haksızlığa mı uğradınız hiç suçsuz ve günahsız yere, baskı ve zulüm mü gördünüz, itham mı edildiniz, dövülüp sövüldünüz mü, kırılıp döküldünüz mü? Bu söylenenlere muhatap olduysanız rahat olunuz. Üzülmeyiniz, tasalanmayınız, kederlenmeyiniz. Çünkü sizin yüreğiniz ne kadar acıyorsa, içiniz ne kadar yanıyorsa haksız yere size zulüm eden kişi inanın daha fazla acı çekiyordur. Bunu bilin ve teselli bulun.
.......................................................
Bir şartla yalnız. Bunun farkındaysa, biliyor anlıyorsa. Ara ara vicdanının sesini dinliyorsa. Pişmanlık duyuyorsa. Erdemli yani faziletli insansa.
……………………………………………….
Hesaplaşma ahirettedir denilir, öyle bilinir ve inanılır oysa burada başlıyormuş. Yaşarken, hayattayken hesaplaşılıyormuş. Yapan yaptığıyla kalmıyormuş. O sizden daha fazla acı çekiyormuş.
……………………………………………..
Zulümle abad olan insanın sonu hayırlı olmaz denilir ya. Kim zulmetmişse mutlak karşılığını görür. Hem vicdanen hem bedenen. Ömrü ahirde de olsa. Son dönemini yaşıyor olsa da. Bir ayağı çukurda, ölüm döşeğinde olsa da.
……………………………………………..
Asıl düşünce insanları anlamsız yere üzmemek. Onları incitici bir laf söylememek, kırmamak, küstürmemek. Bu nedenle ömür boyu vicdan azabı çekmemek.
Kemal SEYFİ
21.12.2020
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.