- 565 Okunma
- 1 Yorum
- 2 Beğeni
Nihayet doktora gittim.
Bugün nihayet doktora gittim. Malum Neşe hanım her zaman olduğu gibi geç kaldı. Bir gün önce 10.00 randevusu almadım ki aç gidip kan vereyim diye. Danışmada ki hemşire neredeyse konuşmamak için camı kendine siper ediyor o da yetmiyor uzak durun diye çıkışıyor. İçeri girmek yasak.
- Ne var? Diyor
- Neşe Hanım gelmedi mi?
- Geliyor yolda trafik varmış
Geri çekiliyorum. Yine beklemeye devam ediyorum. Ve üşüdüğümü fark ediyorum. Yapacak bir şey yok.
Her doktor arkaya bakan pencereden hasta kabul ediyor. Bir tek bizim pencere kapalı güneş var ama sabahın dokuzu ortalık soğuk. Randevum 09.15 ama doktorum 09.20 de geliyor. Penceye ulaşıncaya kadar 09.25 çoktan geçmiş. O ara eşim arıyor.
Nerede kaldın?
- Kapat diyorum eşime doktor geldi.
- Ne yapayım yol bulup gelemedim diyor doktor. İyi de ben beni bileli hep geç geliyorsun demiyorum sabah sabah .La havle. Diğerleri onar hasta bakıp yolladı bile.Yirmi gündür hastayım öksürükle mücadelem var. Yarım satten fazla dışarıda üşüyorum. Bu sağlık ocağı böyle işte. Neyse bir minder koyuyor pencerenin arasına soruyor camın arkasından anlatıyorum. Yirmi gündür hastayım . Hemen yapıştırıyor.
- Korona olmuşsundur.
- Yok yok geçti zaten diyorum. Öksürük beni mahvetti balgam atamıyorum. Bir de troid ve şekerime baktırmak istiyorum. Bir yıldır bakılmadı. Kan tahlili istiyorum diyorum tabii o arada iltihap yada kanda mikrop var mı diyecektim ya unuttum. Neyse masaya geçip oturuyor. Antibiyotiğe allarjin varmı diye sormuş. Mesafe uzak ya duyamıyorum . Tekrar soruyorum. Anlamadım diye.
-
Sonra yok yok diyorum. TC mi soruyor söylüyorum. Yazamamış tekrar ediyorum. Reçetemi yazıyor. Penceren uzatıyor alıyorum.
- Balgam söktürücü yazdım suya koy iç. Diyor. Eliylede işaret ediyor erit anlamında.
- Tamam anladım diyorum.
Kan vermeye giderken danışmadan tüplerimi alıyorum. Nihayet kan veme odasına geçiyorum. Serpil hemşire iki tüp kan alıyor. Ve dışarı çıkıyorum. Çok şükür doktor işim bitti. Eve gelip kahvaltımı yapıyorum. Birazdan yürüyüşe çıkacağım. İlaçlarımı alabilirim. Pandemide doktor muayenesi budur.
4.3.2021.Perihan Pehlivan İst
YORUMLAR
Merhaba Perihaan hanım, umarım yazdıklarınız kurgudur ve yaşanmışlıkları kapsamıyor.
içtenlikli anlatmışsınız. Yaşanmışlıklara bire bir örtüşüyor özgün anlatımınız.
geçmiş olsun diyerek sadede gelelim. Doktorlarımız maalesef çoğunlukla çok mesafeliler hastalara.
Lakin özelde itibar doruk yapıyor. yine de genç doktorlarımız daha insancıl yaklaşıyorlar.
corona günlerinin bitmesi cümlemizin özgürce dolaşa bilme, yaşayabilme günlerinin tez gelmesini diliyelim.
Emeğe ve sanata saygımla.