- 447 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Zatürre aşısının ettikleri
Kendimi soba borusu gibi hissediyorum. Her yeri kurum bağlamış sanki nefes yollarımın. Dar bir aralıktan hızla geçmek istese bir parça hava. Yer yerinden oynuyor acılar gırla. Nefes almak bir saniye sukun bulmak on dakika. Sanki az önce kopmuş gibi fırtına sukuna kavuşmanın sevincimi gözyaşlarım, derken hafifliyor göğüs kafesimin telaşları.
Evet şu pandemiyide geçiririm sukunla derken tedbir babında yaptırdığım Zatürre aşısı derman yerine ferman oldu bana. Eş dost arkadaş biz yaptırdık faydası olur zarı olmaz dediler. Hatta bazıları sende amma korkasın hiç acıtmıyor bile deyi verdiler. Bir koşu sağlık ocağına gittim. Aşı yok dedi Serpil hemşire. Ama yazayım sıraya gelince haber veririm size dedi. Zaman geçti bir hayli. Tam unutmuştum ki telefon çaldı bir öğle üstü. Yarın aşıya gel saat on da dedi. Eh el mahkum söz verdiğim üzere eşimi de yanıma alıp gittim. Aşıyı yapmış kalk dedi hiç duymadım. Neyse şifa olsun dediler. Çıkıp geldik eve. Üç gün sonra sen kolum ters taraftan bir şiş bir kızar ne olduğumu anlayamadım. Bir ağrı ki dostlar başına yatamaz oldum,dönemez oldum, tutamaz oldum unutamaz oldum. Oldumda oldum. Sanki Dimyata pirince giderken evde ki bulgurdan mı oldum. Neyse efendim bir kuzenim var Alman hastanesinde çalışır. Ya dedim telefon açıp. Zatürre aşısı oldum, oldumda bak neler oldum. Dedi öyle şeyler olmaz, annem her yıl vurunur. Sende allerji yapmış. Allerjin var mıydı?. O bende allerji olmaz mı. Çocukluktan beri arada bir yoklar sağ olsun. O zaman fasulye fasulye kabarırdı. Rahmetli annem dabaz olmuşsun dabaz derdi neyse. İspirto sürerlerdi. Sonra geçerdi. Beş altı yıl önce bir Ankara seyahatinden sonra ben bir allerji oldum aman aman. Her yanım kıpkırmızı harita gibi. Sandım ölüyorum sağlık ocağına zor düştüm. Doktor bir iğne yaptı anında. Hemen hastaneye git. Cildiyeye görün dedi. Tam on gün kızara bozara geçti gitti.
Neyse kuzen dedi ki, sen allerji ilacını hemen al. Bir zarı yok faydası olur. Hayatta ilaç içmeyi sevmem. Eski kafalı mıyım nedir. Ağrıyı sızıyı öyle çekerim. Ot çöp kaynatır içerim. Bir de suyu bol içerim. SUkadim dostum olur. Öyle kave çay mübtelası değilimdir. İlacımı alınca ağrım hafifledi.. Kızarılık geçti şişlik zamanla dağıldı gitti. Derken iyi oldum galiba dedim mi demedi mi boğazımda yanmalar başladı. Akebinde terlemeler ve iki güne kalmadı soba borusu gibi oldum.
Yarabbi! Ne zatürre aşısıymış. Grip miyim nezlemiyim üşttü mü. Ağzım gözüm bir birine karıştı. Öhhö desem beyin damarlarım çatlayacak sanki. Gece sırt üstü yatmak yasak. Kapıda bekliyor öksürük. İyi ki yattın seni bekliyrdum der gibi. O hasta halimle birde Korona birinci doz sıram gelmez mi kalkıp gittim. Eşim dışarda benim halimi biliyor ya sen gir ol bir şey olursa ben yaptırmayım diyor. Hemşire eşin niye içeri gelmiyor diye bana soruyor. Ya bana bir şey olursa yaptırmayacakmış dedim. Vay uyanık! Sen deneme tatası mısın diyerek gülüyor ve onu içeri çağrıyor. Çünkü cız dedi bitti hemen eşime de yaptı. Geçin şu koltukta onbeş dakika oturun dedi gitti. Aşı yapmadan önce iki üç kere sordu allerjin, kronik hastalığın var mı diye. Ağzımda çift maske var ya nezle olduğumu farketmiyor ben yalan söylüyorum belli olmuyor. Ama bu sefer acıdı. Eşime anladım ben bu dokunmayacak diyorum. Süre bitiyor. Sapa sağlamız, hadi gidin diyorlar eve dönüyoruz. Evet zatürrenin infiali deavam ediyor. On üç gün olmuş bu öksürük uykusuzlu hiç kımıldamadı. Oğlum boğazıma fıs fıs almış onu sıktım ve parol içemeye mecbur kaldım. Ayva yaprağı kaynattım içtim, Zencefil yedim, limonlu su içtim. Yok yok..
Sanki Zatürre aşısı olmadım direk bana mikrop vermişler. Ne çektim ya! iştahım bile kesildi. Şu günlerde iyiyim biraz. Parol ve fıs fıs işe yaradı mı ne?. Dert kolay giriyor da hiç çıkak istemiyor valla.
Sen korona mı oldun yoksa dedi kızım bir gün telefonda. Yok değilim. Çünkü ateşim düşük 35,4 burnumda tazı gibi koku alıyor.
Ben anladım vücudum bu zatürre aşısını hiç beğenmedi. Bak! Çin aşısına öylemi? Onu bunu yapar dediler arada kaynadı gitti .Ne kolum ağrıdı ne de şişti. İkinci doz 28 martta. Hadi hayırlısı.
28.2.2021İst Perihan Pehlivan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.