- 537 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
ALOE VERA YAPISI (3)
Dr. Remzi HOROZ
ALOE VERA YAPISI
( 3 )
Aloe Vera ismi Arapça ‘Parlak acı madde’ anlamına gelen ‘Alloeh’ kelimesinden türemiştir. Latince ‘Vera’ ise ‘Doğru, Gerçek’ anlamına gelir.
Aloe Vera dış mekânda 40 -90 cm, iç mekânda ise 20-40 cm uzunluğunda, kalın, sivri, etli, yeşil, kenarları küçük beyaz dişleri bulunan yapraklara sahip kaktüs benzeri bir iç mekân bitkisidir. Dikensiz ve etli yaprakları sebebi ile Sukulent (Succulent) kolundan olan bu bitki sağlık deposudur. Aloe Vera yerini sever ve iyi bakılırsa yılda bir defa çiçek verir, dış mekânda çiçeğin boyu 4-5 metre boyuna gelebilir(Agava kaktüsü). Aloe Vera aslında Zambakgiller (Asphodelaceae) ailesinin bir üyesidir. Aloe Vera her türlü zor şartlarda yetişen; soğuk, sıcak, güneş, yağmur demeden ayakta kalma mücadelesi veren yapraklarını dökmeyen saçak köklü bir bitkidir.
ALOE VERA YAPRAĞININ İÇİNDE ÜÇ TABAKA VARDIR
a) Diş Kalın Tabaka(Kabuk):
Koruyucu bir işlevi vardır, karbonhidratları, proteinleri sentezler.
b) Orta Tabaka:
Bu tabaka lateksten oluşur. Özünde Antrokinonlar ve glikozitler bulunur, sarı renkte ve acı tadındadır. Bu katmandaki moleküller Aloe Vera’ya laksatif(ishal etkisi) etkileri verir.
c) İç (Yapışkan) Tabaka:
Yapışkan tabaka olarak bilinen içteki şeffaf jelin tedavi edici özelliklerin çoğundan sorumludur. Bu tabakanın %99,3’ü su ve geri kalanı(% 0,7) aminoasitler,lipidler ve sterollerden oluşur. Kuru olarak Aloe jel yaklaşık olarak %55 polisakkarit, %17 şeker, %16 mineral, %7 protein, %4 lipid, ve %1 fenolik bileşik içerir.
VİTAMİNLER
Aloe Vera vücut için çok önemli olan antioksidan özellik taşıyan A, C ve F vitaminlerini bulabilirsiniz. Bunun yanında B vitamini (Thiamin), Niacin, B2(Riboflavin), Cholin ve Folik Asit bulunabilmektedir. Eksikliğinde unutkanlık belirtisi gösteren B12 vitamininin olduğunu ve hatta bazı kaynaklar 12 vitamini içerdiğini göstermektedir.
MİNERALLER
Sodyum,Potasyum,Kalsiyum,Magnezyum, Manganez,Bakır,Krom,Demir v.b yaklaşık 20 mineral Aloe Vera bitkisinde bulunur. Magnezyum Lactat, aminoasitlerden Histamin salınımı engeller. Alerjik reaksiyonlarda salınan Histamin, kaşıntı ve ağrıya neden olur. Bundan dolayıdır ki Aloe Veranın Antipruritik (Kaşıntı önleyici) etkisi vardır.
ENZİMLER
Amylase,Lipase,Catalase,Bradkinase,Carboxypeptidase,Cellulase, Dehydrogenase,Oxidase ve daha bir çok enzim içermektedir.
GLUKOZLAR(Şekerler)
Monosakkarit ve polisakkarit şeklinde çeşitli şekerler Aloe Vera’da bulunur. Bunlardan en önemlileri Glucuse ve Mannose’den oluşan Fruko-Mannons diye bilinen polisakkaritlerdir. Bu tip sakkaritler ‘SIZINTILI BARSAK SENDROMU(Leaky Gut Syndrom)’ önlenmesinde ve iyileştirilmesinde çok büyük öneme sahiptir.
AMİNOASİTLER
Aloe Vera proteinlerin yapıtaşı olan aminoasitler yönünden oldukça zengindir. Vücuda gerekli olan aminoasitlerden 20-22 tanesi Aloe Vera’nın jel kısmında bulunmaktadır. Bunun yanında vücudun üretmediği ve ihtiyacın besinlerden karşılanmak zorunda olduğu 8 aminiasitlerden 7 tanesi yine Aloe Vera’nın jel kısmında bulunur.
HAFTANIN SÖZÜ:
“Bir çiçeğe fazla su verirsen çürür.
Bir İnsana Fazla değer verirsen kudurur.”
Sadi Şirazi