Dimyata Pirince Giderken Evdeki Bulgurdan Olmak
Açgözlülüğü, doyumsuzluğu, kanaatkarsızlığı ifade etmek adına söylenmiş bir söz. Öyle ki elinizde az çok imkân var ancak mevcutla yetinmeme durumu söz konusu. Mevcudu muhafaza etmekle birlikte başka imkanlar da katma düşüncesi var ve bu nedenle hırsla onu edinme peşindesiniz. Peşindesiniz ama Dimyat’ta olanın, edinmek istediğiniz şeyin bir garantisi, mutlak bir güvencesi var mıdır? Bundan emin olamadığınız gibi elinizdekini kaybetme riski bile var.
.....................................................................
Söz sadece parasal ve varlıksal anlamda söylenmiş değildir. Birçok alanı kapsayabilir, kuşatabilir. Bu ilişkisel olabilir, ailesel ve çevresel olabilir, toplumsal ve siyasal olabilir.
.....................................................................
Ders verir niteliktedir. Önce mevcudu koruyun demek istiyor. Hırsa kapılmayın, ihtirasınızın peşinden sürüklenmeyin, yeni bir şeyler elde edeyim derken elinizdekinden avucunuzdakinden olmayın diyor.
......................................................................
Ancak çoğumuz bilir anlarız ama kendimizi de frenleyemeyiz. Aza kanat etmez , azla yetinmeyiz, iktifa etmeyiz. Fazlasını elde edelim derken mevcudu da kaybederiz, elimizdekinden de oluruz. Sonra da karalar bağlar, oturup ağlarız.
.....................................................................
Dimyat neresidir derseniz, Akdeniz’in kıyısında Kahire’ye yakın Mısır’ın küçük bir şehridir. Vaktiyle Osmanlı toprağı olan bir yerdir.
Kemal GÜL
28.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.