- 3883 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Ne Mutlu Eğri Zamanda Doğru Yerde Durabilene(Pir Sultan Abdal)
Hangimiz, kimler sözün anlamına mazhar olabilmiş insanlarız. Bakalım kendimize, geçmişimize ayna tutalım, bir bir gözümüzün önüne getirelim ve diyelim ki gerçekten şu dönemde her şeye rağmen, her riske, her zorluğa ve sıkıntıya rağmen iyi yerde durabilmişim, doğru yerde olabilmişim, sağlam kalabilmişim, hakkı savunabilmişim diyebilir miyiz? Var mı aramızda söze uyanlar? Benim diyenler, başını kaldırabilenler, alnım açık diyebilenler.
......................................................................
Çok ender. Zoru görüp de boyun eğmeyen, karşı duran, direnebilen, hakkı hukuku savunabilen, adalatten faziletten yana durabilen kaç kişi, kaçımız, hangimiz.
.....................................................................
Herkes hesabına bakar. Karına zararına bakar. Günü kurtardığına bakar. Hatta fırsattan istifade cebini doldurmaya, ganimete çevirmeye bakar.
....................................................................
Eğri zamanda doğru yerde durabilmek onurlu ve erdemli insanların işidir. Günü değil, geleceği düşünen, paraya pula değil,
değerlere yönelen insanların işidir.
....................................................................
Biz faniler bugüne bakarız. Doyduğumuza, fazladan bir lokma yediğimize, konfor içinde yaşadığımıza bakarız. Konumumuza, unvanımıza, makamımıza bakarız. Dönem eğri midir doğru mudur, iyi midir kötü müdür, güzel midir çirkin midir hiç ona bakmayız. Farkında olsak da kendimize göre yorumlar, iyidir iyi deriz. Arkasında hizalanırız. Çünkü insanız beşeriz biz, küçük hesapların peşindeyiz biz.
..............................................................
Büyük insan, ulu insan denilmesinin nedeni budur. Pir’in sözüne uyan, yanlış zamanda doğru yerde duran ve Pir gibi yaşayan insanlardır.
Kemal SEYFİ
27.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.