Tencere Dibin Kara Seninki Benimkinden Kara
Fabl hayvanları konuşturur, insanlara mesaj verir böylelikle. Kimi zaman da eşyalar konuşturularak bu yönlü bir amaç güdülür. Doğrudan insan ileri sürülerek belki söylenilecek söz tam yerine ulaşmayabilir ama fabl tarzı yazılarla bu yönlü mesajın tam anlaşıldığı görülür.
......................................................................
Tencereler konuşuyor aralarında. Tencere dibin kara diyor biri diğerine. Öbürü durur mu hiç karşılığını veriyor hemen; seninki benimkinden kara diyor. Birbirimize söyleyecek sözümüz yok, hem sen hem ben birbirimizden farklı değiliz; ne sen sütten çıkmış ak kaşıksın ne de ben denilmek isteniyor. Lekelenmişiz, kirlenmişiz, ise pasa bulanmışız.
.......................................................................
Hiçbirimiz yanlıştan, hatadan, kusurdan uzak değiliz. Tüm bunlardan azade değiliz. Hemen hepimizin yanlışı var, az ya da çok defosu var. O nedenle sözümüze hareketimize dikkat etmeliyiz. Sözün nereye gideceğini, tekrar dönüp bizi vurabileceğini dikkate almalıyız.
........................................................................
Biz insanların birbirine söyleyeceği sözü yok. Beşeriz hata yaparız. Kimimiz az, kimimiz çok olumsuzluklarla anılırız. Dilimiz uzun başkalarını da eleştiririz. Eski defterleri karıştırırız. Kusuru örteceğimize önüne koruz. Arkasından karşı muameleye muhatap oluruz. Söyleyecek söz bulamaz yutkunur dururuz. Ezilir, altında kalırız.
Kemal GÜL
27.02.2021
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.